Meget pinligt
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej med jer. Jeg synes det jeg nu vil spørge om er meget pinligt, da jeg tror at det er meget unormalt. Men altså, jeg er en pige. Og som alle andre i min alder har jeg selvfølgelig kønshår. Men det er da ikke normalt at piger får kønshår i røven ligesom drenge gør? Er det? Jeg er meget usikker, da alle piger jeg kender siger at det kun er drenge der har det. Men jeg har det altså også.. Det er lidt svært at fjerne, så jeg ville også høre om man kan fjerne det på nogen smart måde? Tak på forhånd (:

Svar:
Hej med dig
Tak for dit spørgsmål. Jeg synes det er rigtig fedt at du skriver herind og spørger, selvom du synes det er meget pinligt! Jeg synes ikke det er pinligt det du spørger om, men det er ikke rart at gå rundt og føle sig unormal, så derfor er det godt at du spørger.
Jeg kan allerede nu berolige dig ved at fortælle, at du er helt normal. Piger har også kønshår i røven ligesom drenge har og det er jeg sikker på, at de piger du har talt med også har. De synes måske bare at det er lidt for pinligt at sige. Som regel har piger dog lidt mindre hår end drenge har, men ellers er det svært at sige noget generelt da alle kroppe jo er forskellige.
Jeg kan godt forstå, hvis du synes det er lidt besværligt at fjerne det, men det er selvfølgelig muligt. Du kan barbere det væk med en skraber når du er i bad, men det kan godt være lidt ubehageligt når hårene begynder at vokse ud igen fordi de bliver stive af at blive barberet. Så hvis du vælger at gøre det, kan du godt regne med at det kommer til at stikke lidt og måske klø en lille smule. Det er også en mulighed at fjerne det med voks, men det ved jeg ikke så meget om, andet end det kan gøre ret ondt at få gjort og at der går lidt længere tid før hårene vokser ud igen.
Det er helt op til dig, om du vil fjerne det eller ej, men jeg vil igen lige minde dig om at alle mennesker har hår i røven, nogen har lidt, nogen har meget og at hårene faktisk har en funktion. Grunden til at vi har hår i røven er for at beskytte røvhullet mod urenheder og derfor er faktisk ikke særligt hygiejninsk at fjerne dem.
Jeg håber du kan bruge mit svar :)
Hilsen Mie