For meget

brevkassespørgsmål

For meget

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Oprettet 10 år 5 dage siden

Hej cyberhus. Jeg er en dreng på 13 år. Jeg har en trang til at onaner hver dag.

Nogle gange flere gang om dagen. nogle gange når jeg er hjemme ved nogle venner

gør jeg det enda ude på deres badeværelse. Jeg er mega flov over det. Hvad kan jeg gøre for

bare lige at dæmpe lidt at sexlysten eller hvad man kalder det. (hvis der altså er brug for det?)

Svar:

Hej med dig.

Dejligt at høre, at du er begyndt at udforske dig selv og din krop. Der er mange drenge i din alder, der ligesom dig, er begyndt at onanere. Det kan fylde meget i hverdagen, så det er rigtig fint, at du skriver til os med dit spørgsmål.

Det er helt normalt at onanere hver dag - også flere gange om dagen. Når man er teenager, sker der rigtig meget med ens krop, og det betyder bl.a., at man får interesse for onani og sex. For nogle vil deres interesse for onani og sex vækkes hurtigere end andres. Det er helt forskelligt. Det er også forskelligt fra person til person hvor meget, man onanerer. Det kan være hver dag, hveranden dag eller et par gange om måneden. Din lyst til at onanere skal du endelig beholde. Det er både sundt og dejligt og kan hjælpe dig med at lære din krop bedre at kende.

Det er selvfølgelig ikke rart, at din lyst bliver så stor, at du må onanere, når du er på besøg hos dine venner. Når du er sammen med dine venner, skal du selvfølgelig kunne hygge dig sammen med dem uden at blive distraheret af tanker om onani.

For at undgå det fremover, kan du prøve nogle forskellige ting:

1) Forbered dig på, at du skal være sammen med dine venner. Det kan betyde, at du må onanere, inden du skal være sammen med dem. På den måde kan du sørge for at få trykket lettet og måske ikke få lyst, når du er hos dem.

2) Du kan prøve at dæmpe lysten ved at fokusere dine tanker på noget andet end onani og sex. Når du er sammen med dine venner, så fokuser kun på det.

3) Sæt nogle regler for dig selv. Sig til dig selv, at du gerne må onanere, men kun hjemme. Når du er hjemme kan du give tankerne frit løb, og give slip. Det handler altså om, at få sat nogle grænser, så du ikke forbinder alle steder med onani og sex, men kun kommer på sådanne tanker, når du er hjemme.

Husk dog på, at der ikke er noget forkert i, at du lige nu har stor lyst. Det kan i øvrigt også ændre sig meget med tiden, så det er ikke sikkert, det bliver ved med at være sådan. Jeg håber, at du kan bruge mit svar.

Venligst,

Charlotte