MEGA forelsket i lærer...<3
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Jeg har et kæmpe problem. I august startede jeg på efterskole. Og her fik vi en kontakt-lærer, altså den vi skulle kontakte hvis vi havde problemer. Jeg fik den yngste lærer på skolen. Han er 24 år. Han er utrolig pæn, charmerende og sød. Jo mere jeg er sammen med ham, jo mere forelsket bliver jeg i ham. I starten syntes jeg bare han var sød, men nu drømmer jeg om ham, både nat og dag. Og hvis jeg kan høre hans stemme bare ude på gangen bliver jeg helt varm indeni, eller hvis han ikke er her, føler jeg mig mega trist. Jeg har haft lidt problemer på det sidste, så jeg snakker rigtig meget med ham, og han kommer rigtig tit ind på mit værelse, så vi er alene. Og nu er folk begyndt at snakke om at vi flirter, selvom vi overhovedet ikke gør. De siger, at jeg sagtens kan score ham, men det er han jo sikkert ikke interesseret i, og han er sikkert heller ikke vild med mig. Han er jo trods alt 8 år ældre. Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre.

Svar:
Kære pige 16 år.
Det lyder som om det er lidt af et dilemma du står i. Du er forelsket i din kontaktlærer og dine kammerater fortæller dig at du kan score ham. Jeg synes det er godt du skriver til Cyberhus for at dele dine problemer.
Jeg forstår dig så godt, dit kæmpe problem med at være forelsket lige ind i hjertekuglen i en som du ikke ved om er forelsket i dig. Kun at kunne trække vejret når han er i nærheden og være varm indeni.
Alligevel vil jeg begynde med at fortælle dig, selvom jeg ikke helt ved om du bliver lidt skuffet, overrasket, ked af det eller vred når jeg fortæller dig, at en (kontakt) lærer ikke må have et forhold til eleverne. Det er ulovligt, og kan straffes med bøde eller fængsel. Han risikerer også at blive fyret fra efterskolen hvis han forelsker sig i en elev. Så lige meget om han nærer følelser for dig eller ej så må han ikke.
Når det er sagt, så har jeg også lyst til at fortælle dig, at det faktisk ret ofte sker, at en eleve forelsker sig i sin (kontakt) lærer. De står som forbillede/ rollemodel, kan deres stof og er ofte ret god til at have kontakten med deres elever. Du skriver at han er pæn, sød og charmerende- det er de unge kontaktlærer ofte! Nu har du set dig varm på ham, du har nogle problemer som du (ret ofte) deler med ham fordi han er din kontaktlærer. Dine kammerater er begyndt at tale om I flirter og fortæller dig at du kan score ham.
Nu kommer mit forslag til det jeg mener du kan gøre; Jeg synes du skal prøve om du kan holde fast i, at han er din kontaktlærer og at I under ingen omstændigheder må indlede et forhold. (trods alle din forelskelse) Tænk i stedet på at han har nogle af de kvaliteter, du måske synes er vigtige kvaliteter en fyr har. Kig efter de kvaliteter hos andre drenge omkring din egen alder eller lidt ældre. Prøv om du kan trappe "besøgene af din kontaktlærer på værelset ned", istedet kunne der måske være en af dine kammerater som du kan dele nogle af dine problemer med. (jeg ved ikke om det er muligt - det er det måske ikke!)
Desuden tror jeg det er en god ide´at fortælle dine kammerater at du har haft brug for at tale med din kontaktlærer og at en elev iøvrigt ikke må være sammen med en lærer da det er fyrringsgrundlag. På den måde kan du måske få manet rygterne om at du er i gang med at score ham i jorden.
Jeg håber du kan bruge mit svar - og jeg vil meget gerne høre fra dig igen.
De allerbedste hilsner Mette.