Massage olie

brevkassespørgsmål

Massage olie

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Oprettet 9 år 5 måneder siden

kan man bruge massage olie til sex og til onnani? Og kan man bruge alt massage olie til det?

Svar:

Hej med dig.

Man kan godt bruge massageolie til både sex og onani, men oftest er der tale om glidecreme til sex. Ved onani kan olie i mange tilfælde få tingene til at glide lidt nemmere og øge følsomheden.

Der findes mange forskellige slags masssageolier som du kan købe i  Matas, apoteket eller en sexshop. I supermarkeder har de nogle gange massageolier men alternativt kan du købe babyolie og faktisk kan du feks også bruge kokos-, eller olivenolie.

Når man dyrker sex skal man sørge for at bruge et vandbaseret glidemiddel, som er mere geleagtigt end en olie. Olier opløser gummi og derfor er det ikke godt at bruge massageolie når man skal have kondom på.

Generelt for olie og glidemiddel er det en god regel at holde sig til noget uden parfume/duft og gerne med Astma-Allergi mærket (den blå krans) fordi midlet kommer i kontakt med slimhinder og kan derfor udløse noget kløe eller eksem mm.

God fornøjelse.

Hilsen Joy