Manlgende orgasme og lyst
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej
Jeg har en kæreste, som jeg har været sammen med i over et år. Inden ham havde jeg et kortvarrigt forhold, hvor jeg mistede min møddom. Så jeg har aldirg prøvet andet, end sex med en person jeg elsker og kender godt. Jeg kan godt lide at have sex med min kæreste, når jeg f.eks. har savnet ham, fordi der trænger jeg til at have ham helt tæt på. Jeg elsker ham SÅ meget. Han er en rigtig flot dreng og var også noget mere erfaren end mig, når det kommert til sexpartnerer. Så jeg tror ikke, det er fordi jeg ikke tænder på ham eller han ikke gør det rigtigt. Men jeg har meget sjældent løst til sex med ham, fordi jeg ikke får en orgasme (det fik jeg heller ikke af min eks, men vi også begge uerfarende og kejtede dengang), og af den grund bliver det også lidt kedeligt, og anstrengende, fordi jeg skal "fake" den hver gang. Nu kan jeg godt forestille mig, I vil råde mig til at fortælle ham sandheden. Og i vil sikkert også fortælle mig, at det er normalt, at man ikke har opnået en orgasme i min alder. Men for det første kan jeg ikke fortælle ham det! Jeg ved vores sexliv betyder meget for ham, og det vil ødelægge alt det varme, og vilde jeg elsker ved ham. Så vil han føle vi har levet på en løgn.
Egentlig er det heller ikke det, at jeg ikke kan få en orgasme, men følgende deraf, der er det store dilemma. På det seneste har jeg virkelig tænkt meget på andre fyrer når vi har sex. Endda overvejet om jeg skal være ham utro. Jeg savner noget nyt og spændende, som kan give mig et sus i maven. Fordi vores sexliv er så antiklimaks for mig, og jeg trænger til at rpøve noget nyt, og se om en ny dreng kan tilfredsstille mig. Jeg føler, jeg undertrykker nogle lyster ved kun at have sex med min kæreste.
Har du nogle råd til hvordan jeg finder en glød og gnist ved mit sexliv til min kæreste, og evt. opnå en orgasme? For jeg vil meget nødig sårer ham, eller ikke være sammen med ham. Han er mit et og alt, og der findes ikke noget bedre end at putte og alt det andet vores forhold har.

Svar:
Hej med dig.
Jeg kan tydeligt mærke din frustration over, at dit sexliv med din kæreste ikke fungerer. Jeg kan sagtens forstå, at det må være rigtig frustrerende for dig, at du finder dit sexliv uinteressant, da det også lyder til, at du elsker din kæreste rigtig højt. Jeg tror, at du står i en situation, som mange piger kan nikke genkendende til, og er i samme dilemma omkring, hvad de skal gøre, for det er nemlig rigtig svært, og der er desværre ikke en rigtig løsning på dilemmaet.
Det lyder til, at det påvirker dig meget, at jeres sexliv ikke fungerer, som du ønsker at det skal gøre, og derfor tænker jeg også, at det må påvirke jeres forhold i en eller anden grad. Det lyder også til, at du har tænkt nogle alternativer igennem i forhold til at gøre dit sexliv mere spændende, men det som jeg lægger mærke til du skriver det er, at du elsker ham højt og at der ikke findes noget bedre end jeres forhold, bortset fra jeres sexliv, og han er dit et og alt. Så ud fra det, så vil jeg ikke mene, at det vil løse problemet med din kæreste at være ham utro. Det vil måske give et øjebliks spænding, men det vil nok også efterlade dig med en dårlig samvittighed, og du vil stadig have det samme problem med din kæreste og jeres sexliv. Med det sagt så kan jeg godt forstå, at det er et problem, at du ikke finder jeres sexliv interessant, og det er helt naturligt, at du begynder at tænke over, om andre drenge kan tilfredsstille dig, og du fantaserer om andre fyre mens I har sex.
Det er meget almindeligt, at efter man har været kærester i ca. et år, så falder forelskelsen og suset i maven, og hverdagen melder sig. Det indebærer også ofte, at den vilde sex eller spændende sex som man havde, da man var forelsket, ikke er så spændende længere, fordi man kender hinanden godt, og man har måske fået nogle rutiner, og har de samme stillinger osv. Men der er masser af ting man kan gøre. Jeg tænker dog, at den eneste måde man kan forsøge at gøre det mere spændende, det er sammen. Jeg tror ikke, at du alene kan gøre jeres sexliv mere spændende, så det måske også medfører at du får orgasme, når I er sammen. Så derfor tænker jeg, at du nok må tale med ham om det her, så I sammen kan gøre det bedre. Du skriver, at du ikke kan fortælle ham de her tanker du har, da det vil ødelægge alt for meget. Men jeg tænker heller ikke, at du behøver at fortælle ham alt. Det vil nok være meget smertefuldt for ham at få afvide, at jeres sex er kedeligt. Men jeg tænker godt, at du kan fortælle ham, at du føler I er gået lidt i stå i jeres sexliv, og at du mangler noget mere gnist, og måske savner det, som det var engang. Jeg ved godt, at det er svært at sige, men som sagt så kræver det jer begge til at gøre jeres sexliv godt. Du skriver, at du stadig tænder på ham, hvilket er rigtig godt. Men du skriver også, at han er mere erfaren, og derfor gør han nok ikke noget forkert. Jeg tænker lidt, at blot fordi han er erfaren, så er det ikke ensbetydende med, at han ved lige præcis, hvad du gerne vil have og hvad du godt kan lide. Alle er forskellige, og alle tænder på noget forskelligt. Så hvis han ikke ved, hvad han skal gøre, så kan han nok heller ikke gøre noget anderledes, og i og med at du har givet udtryk for, at du nyder jeres sex, så ved han nok slet ikke, at du er utilfreds. Du skriver også, at jeres sexliv betyder meget for ham, så måske vil han bare synes det er fedt, hvis du også giver udtryk for, at du gerne vil det og at du gerne vil prøve nogle nye ting med ham.
Så jeg tænker lidt, at I må i gang med at eksperimentere med nogle ting. Der er mange forskellige ting I kan gøre, men jeg tænker at det kræver at du er villig til at være så ærlig overfor din kæreste som du kan være, og fortælle ham, hvad du har lyst til og hvad du kan lide. I forhold til at få orgasme, så må jeg nok desværre sige, at det kan være meget svært for mange piger at få orgasme, og her særligt skedeorgasme, som mange sexologer mener, at det er sjældent at en penis kan stimulere. Det er ofte lettere at få klitorisorgasme, så måske er det her I skal starte. Din kæreste har nok brug for lidt vejledning i forhold til, hvordan du gerne vil have det, så et forslag kan være, at du kan prøve at onanere foran ham, så han kan se hvordan du gør det. Du kan også prøve at vejlede ham ved at du bruger hans hånd. På den måde kan det blive nemmere for ham, at han kan mærke hvad han skal gøre. Det kan også være, at I skal prøve at bruge noget sexlegetøj, eks. en vibrator. Det kan nok være en god idé, at du prøver at tænke over, hvad du normalt tænder på, når du er selv, og så prøve at gøre det samme, når I er sammen. Det kan godt tage lidt tid, før det lykkes ham, men hvis I begge har tålmodighed og du er åben overfor ham, så er jeg sikker på, at det godt kan lykkes. Hvis du derimod er meget fokuseret på, at han ikke kan give dig en orgasme, så kommer det nok heller ikke til at ske. Det er vigtigt at have tålmodighed, og være fuldstændig afslappet, og samtidig tror jeg også at det er vigtigt at tænke, at han ikke har hele ansvaret for, at du får en orgasme, det er ligeså meget dig som også må arbejde for det.
I forhold til at gøre jeres sexliv mere interessant, så tænker jeg at I begge må prøve at gøre en indsats. Det kan være alt fra at prøve at have sex forskellige steder, måske i naturen. Her skal i bare overveje, at I ikke må gøre det nogen steder, hvor der er nogen der kan komme fordi, da det kan støde andre. Men ellers kan I prøve at overraske hinanden, fx i badet eller på forskellige tidspunkter af dagen. Det kan også være, at I kan prøve at se noget porno, hvis I begge tænder på det, eller det kan være at rollespil kan være godt. Jeg tænker lidt, at I må snakke sammen om hinandens fantasier, og så kaste jer ud i nogle ting. Det er nemlig det, som kan være med til at gøre det mere spændende igen, og I kan få lov til at se nogle forskellige sider af hinanden, når I eksperimenterer.
Til sidst vil jeg sige, at selvom du elsker ham, så tror jeg at du må overveje dine behov i forhold til at være i et forhold med ham eller gøre dig seksuelle erfaringer med andre fyre. Jeg ved godt det er svært, når det er stillet sådan op, men den eneste måde jeres sexliv kan blive spændende på igen, det er også at du gør en indsats, og det kan du næsten kun gøre, hvis du er helt fokuseret på det, og ikke tænker på at være utro. Hvis du har givet det en chance, og stadig overvejer at være utro, så er det nok en idé at overveje, om du er klar til at være i et fast forhold. Det er helt forståeligt, at man kan komme i tvivl om, man er klar til at have en fast kæreste, når man ikke har været sammen med så mange andre. Men det vigtigste er bare, at du gør det klart for dig selv, så han også kan få en chance for at arbejde på forholdet, eller komme videre. Selvom det kan være svært at tænke på, om man går glip af nogle gode erfaringer ved at være i et forhold, så kan det også være en god idé at tænke på alle de ting, som man får igennem det forhold, og som du også selv nævner.
Så mit bedste råd til dig er altså at snakke med ham, og være så åben overfor ham som muligt i forhold til dine behov og lyster, og så kast jer ud i nogle forskellige ting.
Jeg håber at du kan bruge mine råd til at få gnist i jeres sexliv igen.
Mange hilsner
Pernille