mangel på sexlyst
brevkassespørgsmål af
Anonym
21 år
Hej jeg har et spørgsmål,. min kæreste på 23 har ingen sexlyst,. han syntes nærmest det er træls når jeg er kælen overfor ham,. vi har været sammen on/off i 6 år og er lige flyttet sammen for 3 uger siden,. han siger han er for træt eller øm efter træning,. og før træning er der 100 andre undskylninger,. han siger hans følelser for mig er de samme,. og hans elsker og putte og give mig små kys,. men ingen lange passionenrende kys,. er flere gangen logget på hans computer hvor der dukker porno op og har fanget ham i at "tilfredsstille sig selv" men hvorfor gider han så ikke gøre det med mig? han fejer det selv af vejen når jeg spørg,. og undre sig over at det kan være så vigtigt for mig at have sex,. at så længe han elsker mig og viser det så kan han ikke se sex er så vigtigt,. men er det her normalt? og kan jeg gøre noget? for føler mig total akavet når vi endelig har sex,. som om jeg ikke gør det godt nok, og det så er derfor han ikke gider næste gang jeg har lyst,.

Svar:
Hej Pige 21 år.
Jeg kan godt forstå, hvis du er rigtig påvirket af, at din kæreste ikke vil have sex med dig. Det er jo sådan at forhold ikke kun handler om sex - det handler også om kærlighed og en hel masse andet. Men vi kan jo ikke komme uden om, at sex også har en stor beydning.
Når jeg læser det du skriver, så tolker jeg det som, at du faktisk føler et stort pres, fordi når I så endelig har sex, så føler du måske at det skal være det bedste han nogensinde har fået. Bare for at han måske vil have sex med dig igen.
Jeg tænker på, om du har taget en snak med din kæreste og fået fortalt ham, hvordan du virkelig føler og hvad det får dig til at føle, når han ikke vil have sex. Hvis du ikke har, så synes jeg helt klart at du skal gøre det.
Det er umuligt at vide, hvorfor din kæreste ikke har lyst til sex med dig. Det er også svært at sige præcis, hvad du kan gøre.
Måske skal du se ind i dig selv og spørge dig selv, om det er noget du kan leve med og om det er okay, at din kæreste ikke har lyst til sex med dig. Eller om det ikke er nok for dig, fordi du har brug for et sexliv.
Hvis du beslutter dig for, at et sexliv er vigtigt for dig, så synes jeg helt klart, at du skal tage fat i din kæreste og snakke ordentligt om det og hvordan du føler. I kan også snakke om, hvordan I sammen kan få løst problemet. Det kan også være at I har brug for hjælp til at få løst problemet. I kan fx snakke med lægen, en parterapeut eller en sexolog.
Hvis din kæreste stadig ikke vil snakke om det og fejer det af vejen, så kan det måske godt ende med at du bliver nødtil at overveje, om det er godt nok for dig, at blive i forholdet sammen med ham.
Jeg håber du kan bruge mine råd.
Vinterhilsner Mie :)