Mange hår

brevkassespørgsmål

Mange hår

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år

Hej Cyberhus. Håber jeg skriver det rigtige sted, så her er mit "problem": jeg har ret meget mørkt, langt, krøllet hår dernede, specielt mellem benene, altså nede omkring kønslæberne. Da jeg også har kønslæberne som går et stykke ud af skeden, og som er der hvor der er en del hår på og omkring, vil jeg høre hvordan jeg kan barbere/trimme det? Det er et stort problem fordi der er så meget hår at jeg ikke så nemt kan få en tampon op og give mig selv finger, uden at det gør ondt, pga. håret. Lige nu er jeg singels og har aldrig lavet noget med en dreng, hverken kys, sex eller finger/handjon/blowjob, men tror det bliver et problem på et tidspunkt, hvis en dreng skal give mig et lickjob dernede.. :-) Håber I kam hjælpe mig :)

Svar:

Hej med dig.

Jeg vil allerførst fortælle dig, at det er helt naturligt med kønsbehåring som kommer samtidig med at man kommer i puberteten. Nogle piger/kvinder har mange mørke hår. Andre har færre og lyse hår. Der er rigtigt mange varriationer herimellem. Du skriver, at din kønsbehåring er et problem og gør ondt, når du har brug for tampon og giver dig selv finger.

Det allerbedste, er at bruge en trimmer som man ikke kan skære sig på. Trimmeren indstilles til den ønskede hårlængde. Det kræver at man har en eller investere i en!

Ellers er det en mulighed at bruge en lille saks (og pas på det er så let at komme til at klippe i sig selv. Hvis du klipper med en saks foreslår jeg at du sidder med got spredte ben. Tager en lille tot hår og klipper forsigtigt. Barbering kræver en rigtig god barberskraber og en god barberskum. Det er lettest hvis hårene er trimmede og korte. Barberingen foregår med hårretningen indtil det er glat. Hvis der er stubbe kan man barbere mod hårretningen. De første gange kan det godt klø og svide lidt. Undgå at klø i det, da det irritere huden endnu mere. Man kan bruge lidt aloveracreme som lindre kløen.

Med hensyn til dine spekulationer omkring drengene, er mit bedste råd til dig: Når du finder dig en kæreste som du har tillid til og I kan tale om de ting der fylder jer. F.eks kan du tale med ham om dine tanker. Det er altid godt at tale om jeres forventninger til hinanden. Måske møder du en dreng som heller ikke har kysset,givet finger, handjob. Det kan være, at han er usikker og nysgerrig. Det er godt at være åben og fortælle at man f.eks er lidt nervøs, usikker, spændt mm. I finder ud af det sammen hen ad vejen.

Hvis du møder en dreng som har seksuelle erfaringer, ved han måske hvordan det hele kan foregå. Her kan du lære af ham, man samtidig lægge mærke til om det er godt for dig. Det der er godt for en pige er ikke nødvendigvis godt for en anden. Derfor er det godt at tale om tingene.

Jeg håber du kan bruge mit svar, ellers må du skrive til os igen.

KH Mette