Må ikke for mor...
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej jeg er en 16 - årig pige som har en kæreste på 15 ( vi er fra sammen årstal) vi har kendt hinanden i tre år. Jeg elsker ham rigtig rigtig meget. Vi har rørt ved hinanden og sådan med aldrig haft sex. Jeg kan nemlig ikke på grund af min mor. Jeg elsker ham helt vild og jeg vil rigtig gerne have sex med ham. Men min mor vil ikke have det, hun bliver så vred på mig og jeg ved at jeg for så dårlig samvittighed hvis jeg skal lyve for hende. Men hvis jeg siger at jeg gerne vil have sex med ham, er jeg bange for hun siger jeg ikke må se han mere. Sagen er bare at på fredag skal jeg i sommerhus med han og hans familie og ja jeg kan ikke nægte at det er en mulighed at det sker. For vi elsker hinanden så højt at vi slet ikke kan lade hinanden være! - men skal jeg lytte til mig selv og have sex med ham, eller min mor og lade hver? Jeg vil bare ikke skuffe min mor og jeg kan ikke lyve for hende :-( Håber i svarer hurtigst muligt. Hilsen mig.

Svar:
Hej pige 16 år
Dejligt at høre at du har fundet en kæreste som du elsker rigtig rigtig meget, jeg synes det er noget så fint at du skriver herind og i det hele taget at I har ventet til lysten og alderen er kommet til at have sex.
Jeg synes det er vigtigt at du lytter til dig selv her, det er din beslutning og ikke din mor`s. Det er helt op til dig selv hvor meget du ønsker at fortælle din mor du lyver ikke, ved ikke at sige noget.
Hvis du føler dig klar og er helt tryg ved at have sex med din kæreste, så synes jeg på ingen måder at i skal holde jer tilbage og du skal ikke have dårlig samvittighed hvis ikke din mor ved noget det er helt okay.
God påske
Venlig Hilsen
Sascha