Læs og giv hurtigt feedback..
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej brevkasse, jeg har haft ubeskyttet sex med min kæreste og ved ikke hvad jeg skal tro, fordi hun sagde der ikke vil ske noget ved det og hun har haft andre kærester hun har haft ubeskyttet sex med hvor der ikke er sket noget ved det. Men jeg har stadig tanken om at hvis nu deres sperm ikke var god nok eller om de gjorde det i en periode hvor hun ikke kunne blive graid, hun siger hun er meget sikker på hun er steril, men jeg ved sgu ik hvad jeg skal tro på.. Hjælp!

Svar:
Hej dreng 15 år
Det er rigtig fint at du skriver ind til os, det viser at du passer på dig selv.
Din kæreste er ikke steril hvis ikke hun er blevet stereliseret, hvis ikke hun er det, så kan hun blive gravid hvis ikke i bruger beskyttelse. Eftersom hun har haft ubeskyttet sex med andre, kan der også være risiko for kønssygdomme.
Derfor er mit råd til dig, at tage et smut forbi din egen læge og blive undersøgt for kønssygdomme, så du er på den sikre side.
Efterfølgende vil jeg anbefale jer at bruge kondom, hvis ikke hun tager nogen form for prævention. Kondom er det eneste som beskytter imod kønssygdomme og graviditet.
Venlig Hilsen
Sascha