Lyster

brevkassespørgsmål

Lyster

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år

Hej jeg er en dreng på 14 og har virkelig store lyster men ved ik hvordan jeg kommer af med dem hvad kan jeg gøre hilsen drengen med lyster

Svar:

Hej Drengen med lyster

Det er et rigtigt godt spørgsmål, så du får lige et svar.

Lyster er tanker som starter inde i vores hoved og krop når vi bliver tiltrukket af f.eks. et andet menneske. De er tæt forbundet til vores følelser og er en helt naturlig del af at være et menneske. Så måske gælder det ikke om at komme af med dem, men derimod at blive bedre til at have sine lyster.

Nogle gange kan ens lyster godt fylde lidt for meget, men faktisk er det helt normalt for mennesker at have lyster. Og det er noget som stort set alle har, specielt unge mennesker på din alder. Det vil sige at, når man kommer i puberteten, som er fra cirka 13 år og op til 18-20 år, så udvikles lysterne hos os. Nogle gange kan det godt virke helt ekstremt med de lyster man kan have, men det er faktisk noget man bliver bedre til at styre jo ældre man bliver.

Rigtig mange mennesker bruger onani til at få lysterne ud i stedet for at få dem væk. Onani er nemlig en rigtig dejlig ting og giver en dejlig lettende følelse bagefter. Nogle kalder det "at lette trykket".

For det er ikke muligt at komme helt af med dem, men du kan gøre nogle forskellige ting for at tænke mindre på det. Fysisk aktivitet, som at dyrke sport og idræt er en god måde at tænke på noget andet end ens lyster.

Andre former for lege kan også være rigtige gode, som f.eks. at spille computer eller læse bøger.

Hvis de ting hjælper dig, så er det jo bare super sejt.

Mvh

Casper