Lysten
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej jeg er en pige på 14
jeg har meget myst til min første sex oplevelse men har bare ikke fundet den rigtige
jeg har skrevet med mange dernge og har sende nøgen billeder jeg har bla skrevet med en som bare fik en anden kæreste
jeg ku ham mega godt første gang vi skulle kramme farvel vil jeg ikke slippe så han sagde at vi sås ved en anden dag
mit spg er hvordan skal jeg få stillet min lyst

Svar:
Hej med dig.
Du skriver, at du har en stor lyst til at få din første sexoplevelse med en fyr. Det er vigtigt, at det er den rigtige, som du selv skriver. Ellers bliver det nok ikke nogen god oplevelse. Det er jeg helt enig med dig i.
Jeg kommer til at tænke på, om der er andre piger i din klasse eller blandt veninderne, som har haft deres første sexoplevelse eller om du er den eneste? Nogle gange kan det være godt at tale med nogen om, hvordan det føles at have sex, hvad man skal gøre/ikke gøre osv.
Du har været lidt uheldig nogle gange med fyre, som enten har fundet en anden kæreste eller har afvist dig. Det betyder ikke, at HAN ikke findes derude, men det er ikke sikkert, at han lige dukker op i morgen. Hvis du vil være kæreste med en fyr, må du ikke virke desperat. Så mister han højst sandsynligt interessen for dig, eller opfatter dig som en "nem" pige at komme i seng med.
Har du tænkt over, om du eventuelt kunne søge en fyr andre steder end dér, hvor du søger nu? Nu ved jeg jo ikke, om det er fyre fra skolen eller hvor du møder dem, men nogle gange hjælper det at kigge andre steder end der, hvor man plejer at lede.
Mit råd til dig er, at du skal være tålmodig. Prøv at lege med dig selv/onanere i stedet, for at få stillet din lyst her og nu. At onanere tilfredsstiller først og fremmest din lyst her og nu, men du lærer også meget om din krop og hvordan den reagerer seksuelt. Når du selv kan stille din seksuelle lyst, vil du højst sandsynligt opdage, at det ikke længere er helt så vigtigt at få sin første sexoplevelse her og nu. Det kan få dig til at virke mindre "desperat" på fyrene og så bliver du måske pludselig mere interessant for dem.
Tal også med dine veninder om din lyst. Måske har de det på samme måde og har fundet ud af en måde at leve med det på, som du også kan prøve?
Jeg vil til slut sige til dig, at du skal passe på med at sende nøgenbilleder til andre. Du ved aldrig, hvor sådanne billeder kan ende.
Held og lykke med det hele.
Hilsen Linda