Lyst til sex

brevkassespørgsmål

Lyst til sex

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Oprettet 8 år 3 måneder siden

Hej Cyberhus.

jeg er en pige på 14 år som heletiden har lyst til sex. Jeg onanere men tør ikke rigtig give mig selv fingeren. Jeg føler mig heller ikke klar til sex, men jeg har lyst til det. Er det normalt?

- Tak på forhånd

Svar:

Hej med dig.

Du er langt fra den eneste, som har spørgsmål til om ens lyster og tanker omkring sex er normale. Men jeg synes, at det lyder til at det du oplever er meget normalt. Når man kommer i puberteten er der mange der oplever, at de får en stor lyst til sex, og de fleste begynder at onanere. Det er meget forskelligt, hvor meget man onanerer, og hvor stor ens lyst er, men det er helt normalt, at man på den ene side har lyst til sex, men på den anden side ikke føler sig klar til det. Jeg synes at det lyder til at du mærker efter i dig selv i forhold til hvad du har lyst til, og det synes jeg er rigtig godt. Blot fordi man har lyst til sex, så behøver man ikke være klar til det. At være klar handler ofte om, at man har mødt en person, som man har det godt med og føler sig tryg ved. Den første gang kan godt være lidt skræmmende, og det er noget man aldrig oplever igen, så derfor er det vigtigt at man er sammen med en, som man føler sig godt tilpas med, og ikke føler sig presset til at have sex.

Du skriver, at du ikke helt tør at give dig selv finger. Det er også helt okay, og du skal selv mærke efter, hvornår og om du føler dig klar til at eksperimentere med det. Der er mange forskellige måder at onanere på, og man behøver ikke at give sig selv finger for at det er rart. Hvis du alligevel får lyst til det, så kan du prøve at gå stille og roligt frem med måske en enkelt finger. Hvis du ikke føler at det er rart eller det er decideret ubehageligt, så behøver du ikke at gøre det. Du skal kun gøre det, hvis du selv har lyst til det.

Jeg håber, at du har fået svar på dit spørgsmål.

Mange hilsner
Pernille

PernilleBs billede
Pernille fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål