LYST TIL FISSE OG PATTER!!!!!!
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
hey jeg er en pige på 14 år jeg er homoseksuel og har en ekstrem stor lyst til fisse og patter jeg har sprunget ud i min klasse og hos nogle i min familie men jeg er bange for at spørger en pige om vi skulle være kærester, tænk hvis hun siger det til nogen og de så kommer og giver mig tæsk. har fået tæsk før på grund af min seksualitet. er homoseksuelle ik oss mennesker? og hva syns i jeg ska gøre?

Svar:
Hej med dig.
Jeg kan godt forstå, at du er i tvivl om hvad du skal gøre og hvad der kan ske, nu hvor du før har været udsat for vold grundet din seksualitet. Det er rigtig vigtigt spørgsmål du stiller i forhold til tæsk at homoseksuelle, også kaldet had forbrydelser.
Du er allerede åben omkring din seksualitet overfor din klasse og noget af din familie. Jeg ved ikke, om der er nogle af de personer i din klasse eller i din familie, som du ville kunne snakke med omkring dine bekymringer, tanker og følelser?
Ellers kan du kontakte www.lgbt.dk, som er foreningen for Bøsser, lesbiske, biseksuelle og transpersoner. De har fokus på had forbrydelser www.lgbt.dk/2679/ og de vil kunne sætte dig i din frygt for at få tæsk og vide mere om hvad der er af muligheder når man er i din situation.
Det er vigtigt, at få set på din frygt for at få tæsk, hvis det forhindrer dig, at tage de muligheder der er i dit liv. Derfor vil en fortrolig at snakke kunne være en god hjælp.
Da der i vores samfund desværre findes mennesker, som er voldelige mod homoseksuelle, så vil der være en risiko ved at stå frem. På den anden side lever vi i et samfund, som er langt mere åbne overfor homoseksualitet og hvor homoseksuelle har loven på deres side når det gælder had forbrydelser og anden diskrimination. Det ville derfor være synd, at lade hadefulde mennesker forhindrer dig i, at bruge de muligheder der følger med den rummelighed der også findes i vores kultur.
Ang. at spørge en pige om, at være kærester, så kan det være en mulighed, at undersøge hendes mening om homoseksualitet først og muligvis den vej, se om hun kunne være kærestepotentiale. Der vil altid være en risiko for afvisning, både lesbiske der ikke er interesseret eller piger som ikke er interesseret fordi de er heteroseksuelle. Forhåbentlig kan du kunne nå frem til, at hoppe ud i dit kærlighedsliv trods angsten for tæv eller afvisning. Det behøves ikke at være i morgen, men med tiden, når du bliver ældre, så håber jeg, at du er et andet sted end hvor du er nu.
Det er synd, at vi, I vores samfund, stadig har homoseksuelle der er bange for, at stå frem og udleve sin seksualitet og kærlighedsliv.
Et vigtigt link: www.stophadforbrydelser.dk = Fordi homoseksuelle også er mennesker og fordi vi som samfund ikke skal finde os i hadforbrydelser.
Held og lykke med det hele.
Venlig hilsen Lisa