Lyst til andre.
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Kære brevkasse. Jeg har en kæreste som jeg er rigtig rigtig glad for. Jeg elsker ham faktisk virkeligt højt, og det ved han. Vi har været i over 2 år, og jeg elsker ham ikke mindre, og vi har ikke nogle problemer med sexlivet. Det eneste problem jeg har, som han ikke kender til, er at jeg er seksuelt tiltrukket af rigtig mange drenge.. Der er 2 som jeg er specielt tiltrukket af, og ja, jeg har virkeligt lyst til dem, men jeg vil jo ikke være min kæreste utro, men nogle gange kan jeg bare ikke lade være at tænke på hvordan det ville være hvis de rørte mig og sådan. Jeg ved ikke om det bare er nysgerrighed, men jeg har det dårligt med det. Det føles på en eller anden måde somom jeg er min kæreste utro når jeg tænker på det? Jeg har ikke nogle rigtige følser for de fyre. Den eneste punkt jeg er tiltrukket af dem, er det seksuelle. Nogle af de fyrer synes jeg egentligt er nogle dumme svin, og aldrig nogen jeg ville have et forhold med, men jeg vil gerne have sex med dem.. Jeg forstår det ikke. Og min kæreste ville aldrig tilgive mig hvis jeg var utro, og jeg har ikke lyst til at være ham utro.. Jeg vil finde en måde at holde op med at tænke på de drenge, men det er svært? Min kæreste siger altid, at piger altid forelsker sig i dem som de har sex med, hvilket jeg mener er helt ukorrekt. Men ja.. jeg har brug for hjælp.

Svar:
Hej pige, 17 år
Tak for dit brev. Du har et rigtig godt spørgsmål og om noget jeg tror mange oplever. Det er rigtig godt at du skriver ind med det.
Jeg tror næsten alle der er i forhold oplever, at de føler sig tiltrukket af andre end deres kæreste. Både dem som har været sammen i mange år og dem som er helt nyforelskede. Det er noget helt biologisk og naturligt. Sådan er vi bare indrettet. Det jeg synes er vigtigt er om man handler på det.
Der er ikke noget underligt i, at du føler dig tiltrukket af andre fyre, det der er vigtigt er hvordan det påvirker dig og jeres forhold. Det lyder til at i er tro mod hinanden og har lyst til at blive ved med at være det.
Det er ikke særlig rart at gå med følelsen af, at du næsten er din kæreste utro i tankerne, men så længe det ikke er mere end en kort tiltrækning skal det sikkert nok gå. Din kæreste tænker sikkert også seksuelle tanker om andre piger ind i mellem uden at det på nogen måde betyder, at han har lyst til at være dig utro.
Det er noget alle oplever en gang i mellem og det er helt okay at nyde de frække tanker uden nødvendigvid at udleve dem. Hvis du alligevel gerne vil slippe for tankerne kan det måske være en idé at du prøver at tænke på din kæreste og det dejlige I har sammen, når du føler dig tiltrukket af de andre fyre. Prøv at fokusere på hvorfor din kæreste er så dejlig, hvorfor du elsker ham og hvad der er sexet ved ham, i stedet for på hvad der er sexet ved de andre. Måske skulle du også forsøge at se de to fyre du er specielt tiltrukket af så meget. Måske kan en periode hvor du ikke rigtig ser dem, men i stedet fokuserer på det dejlige ved din kæreste hjælpe lidt.
Med hensyn til om piger altid forelsker sig i de fyre de har sex med, så er der nogle der mener at piger har nemmere ved at blive forelsket i dem de har sex med end fyre har. Men det betyder altså ikke at man nødvendigvis bliver forelsket i alle fyre man har sex med. Dog vil det jo nok stadig skabe problemer mellem dig og din kæreste hvis du har sex med en anden - også selvom du ikke forelsker dig i vedkommende.
Nyd du bare fantasierne og husk at det er helt almindeligt og på ingen måde forkert, så længe det bare bliver ved tanken.
Jeg håber du kan bruge mit svar og ellers må du endelig skrive igen.
De bedste hilsener,
Henriette.