Lyst

brevkassespørgsmål

Lyst

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år

Jeg går altid og tænker på at kneppe men kan ikke finde nogle at kneppe med

Svar:

Hej med dig.

Når man går rundt og har lyst til at kneppe hele tiden, og man ikke kan finde nogen at kneppe med, så kan det være meget frustrerende - og det kan næsten være svært at koncentrere sig om andre ting. Sådan er der rigtig mange drenge og piger der kan føle det - både voksne og unge.

Når man har lyst til sex, så kan det føles rigtig stærkt i ens krop og i ens tanker. Det kaldes den seksuelle drift i mennesker og det er helt normalt.

Du kan tænke over den måde du opsøger sex på, hvis du da er åben omkring at du søger en partner. Dem du opsøger, har måske ikke lyst eller måske er de ikke klar. Du er 14 år og det er under den seksuelle lavalder, så måske vil de gerne vente til de er  15 og det er tilladt eller til de er forelskede og måske er kærester. Der kan være mange grunde til at man ikke vil have sex, og det kan gøre det svært for dig at finde en partner.

Der er desværre ikke så meget du kan gøre ved det, andet end at glæde dig til at du finder en kæreste eller partner, som du kan have sex med, når du er klar til det. Man kan sagtens føle den seksuelle drift og have lyst til at kneppe hele tiden, selvom man måske ikke er helt klar til - det handler nemlig også om en masse følelser og tillid.

Jeg håber det gav dig lidt svar på dit spørgsmål.

Mange hilsner fra Bibi