lyst

brevkassespørgsmål

lyst

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år

Kære jer ! Jeg er en pige på 15 (: Jeg har en fantastisk kæreste !<3 vi har været sammen næsten 2år nu:D vi har begge to lyst til sex men problemet er at mine forældre ikke giver mig lov til det fordi jeg "er for ung". Jeg er da buksemyndig ikk ? hvad skal jeg gøre ? Hjælp!!! Svar hurtigst muligt Hilsen de to turdelduer ;D

Svar:

Tur de lu ;-)

Tak for dine spørgsmål.

Jo, du er "buksemyndig". I samme åndedrag vil jeg indskyde den bemærkning, at jeg godt kan forstå du har lyst til at prøve at have sex med din kæreste. Samtidig forstår jeg også godt dine forældres bekymringer om dit ønske. De bekymrer sig garanteret om, at du kan blive gravid og at du ikke beskytter dig mod kønssygdomme. Det tyder på at du har talt med dine forældre om at have sex og at de synes at du "er for ung". Derfor overvejer jeg at råde dig til:

At tage en snak med dem om hvad de er bekymrede for, om prævention og at du mener at du og din kæreste er klar til at have sex. Det kan være de vil tale med dig om hvordan de startede deres seksualitet, hvor gamle de var, hvem ved? Det er en god mulighed for at være åben og ærlig omkring jeres seksualitet.

Du er buksemyndig, men da du er under 18 år, så er det stadig dine forældre der bestemmer en del og derfor synes jeg du skal have en snak mere med dine forældre..:)

Du er altid velkommen til at skrive igen,.

Sommerhilsner Mette M