Lyst !!
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Jeg er kun 13 år,men jeg har lyst til sex! Jeg ser nogle gang sex på nettet og nyder det, men efter nyde-følelse er forbi, tænker jeg ''AAD hvor det klamt, jeg har virkelig problemer!! Hvis andre ved det, så er der ingen der vil komme sammen med mig!'' Er det overhovedet normal hvad jeg gør? Findes der andre der gør sådan nogle? Jeg kunne virkelig tænkt mig at hav en voksen som kunne hører på mig, og helst ikke mine forældre, for jeg har nogle som er sket der fylder meget i mit liv, har virkelig brug at dele det men én. MVH. Gabii

Svar:
Hej med dig Gabii
Det er rigtig godt du skriver til os, nu når du er i tvivl om det du gør er normalt, eller ej. Men du kan altså være helt rolig, for i din alder hvor du er kommet i puberteten, er der begyndt at fare nogle hormoner rundt i din krop, som kan give dig rigtig meget lyst til sex.
Så det er helt normalt i din alder og kan føle lyst til sex, selvom du stadig er ung. Det er heller ikke unormalt, at begynde og se sex på nettet, det er alt sammen fordi du har de hormoner og du er kommet i en alder, hvor du er nysgerrig på hvad sex er. Så det du gør er altså helt normalt og der er mange drenge og piger der gør det, men mange snakker ikke om det, fordi det er en meget privat sag for mange.
Jeg håber du kan bruge svaret
Med venlig hilsen Paw