Luft i skeden.
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej.
Jeg har et problem og jeg håber at i kan give mig svar.
Sidste gang jeg havde sex med min næsten kæreste fik jeg luft i skeden og det lød som om at jeg pruttede. Jeg synes det er virkelig pinligt og det er ikke fordi at jeg ikke vil have sex med ham igen, men jeg vil bare ikke have at det sker igen.
Jeg har skrevet til ham at jeg synes at det var pinligt, men han skrev bare at det var meget normalt og at han havde oplevet det før.
Jeg læste om det på nettet og der stod at det var meget normalt, hvis man havde født. Jeg synes virkelig at det er ucharmerende og vil gerne undgå at det sker igen.
Er det fordi at jeg er slap?
Kan jeg gøre noget ved det, så det ikke sker igen?
Er det normalt, som 14-årig at sådanne ting sker?
Hilsen M

Svar:
Hej M..
Jeg tror de fleste piger føler det lidt pinligt, specielt de første mange gange, men din kærste har faktisk helt ret. Det er fuldstændig normalt og alle piger oplever det. Grunden til det er faktisk, at når fyren kommer op i dig, og det går lidt frem og tilbage, så kan der blive presset lidt luft op, og det er det luft som gerne vil ud igen. Det er altså ikke lige som almindelige prutter, hvor luften bliver lavet inden i kroppen.
Så når man har sex, kan det ikke undgås at der kommer luft op. Sommetider er det så lidt, at man ikke "prutter" eller hører det, andre gange lidt mere luft og så kan man høre det. Jeg tror også, at der er nogle stillinger, hvor der kommer mere luft op end ved andre. Men det er forskelligt fra person til person tror jeg. Men det kan man jo lege lidt med at undersøge :)
Så igen... helt normalt og ikke noget du behøver at være pinlig berørt over. Det sker for alle piger.
Kan du have det godt og videre god sommer
Venlig hilsen
Erroll