Lille b:(
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Hej, jeg har et par problemer med min krop.
for det første: min pik er i slap under 3 cm lang - kan ikke engang tage fat i den.
i stiv er den 5 cm lang så har meget svært ved at onanere. Hvorfor er den så lille? Jeg er 1.82 og vejer 85 kg så er ret tyk.
Det er som om der er et lag fedt der hvor penis starter, som gør den mindre end den er:(
hjælp...

Svar:
Hej med dig!
Det er meget normalt for drenge og mænd i alle aldre at være meget bekymrede omkring størrelsen på deres penis. Så det er godt, du skriver herind med dine tanker. Jeg kan sagtens forstå, at det går dig på - for det er som sagt helt normalt at spekulere på, om størrelsen nu er rigtig.
Det kan være fordi, man i pornofilm osv ser de her kæmpe store penisser, som man så går ud fra, at man også skal have. Men sådan er den virkelige verden ikke, og langt de fleste render altså rundt med en helt almindelig størrelse penis. Og der er også rigtig mange, der har en penis der er under gennemsnittet. Det, jeg synes, er meget vigtigt, at du husker på, er at din penis formentlig slet ikke er færdig med at vokse - den kan blive ved at vokse helt til du er i 20'erne. Det er svært at svare på, hvorfor den ikke er vokset mere endnu, men der er stor chance for, at den kan nå at blive større inden du er færdigvokset.
Og så handler det om, at du bruger lidt tid på at lære din krop at kende, som den nu engang er lige nu; måske skal du finde andre måder at onanere på, fx ved at gnide dig op af ting, for eksempel en pude eller lignende - at finde andre metoder, som gør, at du kan opnå nydelse på trods af de problemer du oplever. Det handler ikke kun om centimeter, men også om hvordan man så bruger de centimeter, man har.
Jeg håber du kan bruge mit svar.
Mange hilsner fra Janni