Lidt i tvivl om graviditet
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej
Forleden dag var jeg sammen med min kæreste. Vi lå og hyggede os og kælede lidt for hinanden, men uden at gå i seng sammen.
Jeg er dog stadigvæk lidt bange for om jeg måske er blevet gravid, for jeg kan ikke huske om han måske kom lidt på mine underbukser.
Jeg begyndte at få rigtig ondt i maven og kvalme den samme aften, hvor vi gjorde det og det fortsatte sådan dagen og dagene derefter igen..
Kan jeg måske være blevet gravid?

Svar:
Hej med dig
Det er godt, at du er opmærksom på graviditet og kender nogle af symptomerne på det. Du skal dog ikke være bekymret for, at du er gravid, da du ikke kan blive gravid, medmindre I går i seng sammen. Hans sæd kan heller ikke komme igennem dine underbukser, så der er ikke noget at være bange for. Derudover kommer kvalmen og andre symptomer først nogle uger efter, man er blevet gravid, da kroppen skal bruge lidt tid til at registrere, at den er gravid. Jeg tænker, du måske har haft kvalme og ondt i maven, fordi du har været bekymret for, om du var blevet gravid. Ofte kan ens krop nemlig godt komme med graviditetslignende symptomer, fordi man er bange for, man er gravid.
Jeg håber, du har fået det bedre, og at du kan bruge mit svar.
Hilsen Ditte