Lidt forskelligt
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Goddag. Jeg har før skrevet til denne brevkasse (gentagende gange, men med forskellige spørgsmål), og vil endnu engang sige tak for den fornemme rådgivning. Jeg har før spurgt herinde om mulige løsninger, på alt for hurtig sædafgang. Jeg fik udleveret flere mulige løsninger, og har efterhånden været dem alle igennem. Her forrige Torsdag tog Jeg så til Min læge med problemet. Han gav Mig så en recept på Lykkepiller, som Jeg tager én gang dagligt. Mig og min kæreste prøvede så igår at have sex, i håb om det selvfølgelig havde hjulpet; hvilket det ikke havde. Jeg kan ikke huske om Jeg skulle tage pillen om morgenen, eller om aftenen. Har det noget at skulle have sagt? Desuden, nævnte han at Jeg kan sætte dosen op på 2 piller dagligt hvis de stadigvæk ikke virker. Skal de så tages samtidig? En helt anden ting: Min kæreste går ind imellem til fester, og drikker. ALDRIG om Hun kunne være Mig utro. Hun har et hjerte af guld, og er fornuftig, desuden stoler Jeg 100% på hende. Men når Hun er til fest, er Hun gerne væk til en 5tiden om natten, hvilket Jeg på en måde har det skidt med? Jeg drikker ikke selv, men har gjort. Da Jeg gjorde, blev Jeg ikke selv påvirket af det, medmindre Jeg drak en hel del. Er der en måde Jeg kan få tiden til at gå hurtigere på når Hun er afsted? Jeg får det skidt med Migselv og kan ikke sove, når Hun er væk. Jeg er bare bange for Hun kommer noget til, hvilket resulterer i at Jeg ikke kan sove. Og er der en måde Jeg kan få hende overtalt til at skære ned på allohol? Ved godt det er ungdom, men stadigvæk. Er personligt langt længere fremme end alkohol-interessen. Udover det, har Vi et dejligt og friskt forhold. Forrige Lørdag havde Vi 5 måneders dag, og Vi har aldrig rigtigt diskuteret eller stødt ind i problemer. Jeg føler vores forhold er ved at blive "hverdag", men på en god måde! Der er intet bedre end at vågne op ved siden af sin kærlighed hver morgen! Er det sundt eller skidt? Hører mange mennesker klage over deres forhold er hverdag, hvor for Mit vedkommende er det en god ting? Tak på forhånd, og fortsat god dag! :)

Svar:
Hej med dig
Tak for de rosende ord, dejligt du kan bruge vores rådgivning:) Dit brev handler om to forskellige ting, som jeg lige tager én af gangen:
Lykkepillerne
Rigtig fint at du har prøvet de ting, vi har rådgivet dig om før, men også godt du har talt med lægen om det nu.. Vi er desværre ikke læger herinde, og for at være helt sikker på at du tager pillerne rigtigt, synes jeg du skal kontakte lægen igen, for at være sikker på tidspunkt for at tage pillen og for at fortælle om dine erfaringer med pillen indtil videre. Men der kan godt gå nogle uger inden effekten af pillerne sætter ind, så jeg synes du skal vente lidt tid – måske en måneds tid eller to - inden du overvejer at sætte dosis op. Men alt det kan din læge fortælle mere om, og det er altså helt okay lige at ringe for at spørge til den medicin man er på.
Din kæreste
Det lyder skønt at du stoler 100% på hende og at I har det så godt sammen. Jeg kan godt forstå det er lidt svært når hun går i byen og er væk til kl. 5 om morgenen, når nu du ikke er interesseret i alt det med fester og druk mere. Du vil gerne have tiden til at gå hurtigere, når hun er væk, fordi du får det dårligt med dig selv og bekymrer dig om hun nu er okay. Jeg tænker at en god idé kan være at forkæle dig selv lidt, når hun er væk. Smid en god film på, spis noget god mad og bare gør alt for at få en god aften i dit eget selskab ud af det. Du kan også bruge aftenen sammen med en ven, så du tænker på noget andet. Når du ligger i sengen og ikke kan sove fordi du bekymrer dig, så skriv en enkelt sms til hende og hør om hun er okay, og aftal måske hun giver lyd når hun er på vej hjem. Men ellers så tænker jeg at du må prøve at stole på at hun godt kan passe på sig selv, og at hun nok skal komme helskindet hjem. Inden hun tager afsted kan I måske også tage en snak om hvem hun skal hænge ud med og hvor de skal hen. Måske kan det berolige dig lidt, at du ved hvor og hvem hun er med..
Ift. at du også gerne vil overtale hende til at skære ned på alkohol, så tænker jeg at du er nødt til at lade hende leve det ungdomsliv hun har lyst til, indtil hun måske selv har lyst til at skære ned på det. Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor meget hun drikker, men det er sjældent en god idé at overtale folk til at gøre noget, hvis de ikke har lyst.. Men du kan selvfølgelig godt tale med hende om at du godt kunne tænke dig at hun skar ned på et tidspunkt og dermed tage en snak med hende om hvorfor du har valgt at gøre det osv.
Alle forhold bliver hverdag på et tidspunkt, og er det er en helt naturlig ting. Forelskelse bliver til kærlighed, og selvom der måske ikke er så mange sommerfugle i maven mere, så har det mange andre gode egenskaber, så som trygheden, tilknytningen og tilliden... Du har ret, mange mennesker klager over, at deres forhold er blevet hverdag, og det gør de tit fordi forelskelse kan føles så fantastisk, og måske fordi de glemmer at lave ting sammen som kan holde ”gnisten” i live i et forhold; fx få nye oplevelser sammen, stadig overraske hinanden med noget romantisk osv. Så jeg synes bare det er sundt at du/ I har det sådan, og jeg synes du bare skal fortsætte med at være så glad for at du har fundet en du har det så godt med.
Jeg håber mit svar kan bruges og ønsker også dig en god dag i det smukke vejr! :)
De bedste hilsner fra Heidi