lidt blandet
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
hej nu er det så ikke første at jeg skriver ^^ og jeg er virkelig blevet glad for denne hjemmeside ^^ nå, jeg har i lige over et år ønsket mig at skifte køn, af MANGE grunde (flere end dem jeg lige vil beskrive her) ... men alså hvis jeg ligger mig til at ''lege med mig selv'' er det ikke dejligt, det gør nærmest ond! :( jeg har ikke prøvet en enkel gange hvor det har været dejligt alså fået orgasme eller sådan.. alså jeg har prøvet det meste; prøvet med en bruser, alså med strålen.. med mine fingre, set porno-videoer alså med mand&kvinde... (men jeg kan ikke blive liderlig af det! kun hvis jeg ser gay-porn og kun hvis det er med asiater i ) såå, jeg ser meget gay-porn, alså flere gange om dagen nogle dage og andre dage slet ikke, det er lidt ''op og ned'' men det underlige af det heller er at hvis jeg har en dårlig dag eller bare er 'lidt' trist (ikke orker noget) skal jeg bare se én sex video med gays og så er min dag bare 'reddet'! hvordan kan det være? :) jeg drømmer meget om at kunne dyrke sex med en (asiatisk) fyr en dag, men! jeg skal også selv være en fyr så... og jeg drømmer også om at jeg kan komme sammen og leve med en asiatisk fyr resten af mit liv (når jeg selvfølgelig er blevet meget ældre!) jeg er meget ked af at jeg ikke selv er asiater.. de er så kønne :') men sådan ikke ting kan man da ikke få ændret? eller hvis man kan, tager det ikke da, mange operationer og sådan før resultatet bliver godt? en af grundene til at jeg ser gay-porn med asiater er fordi de er så ''søde'' ved hinanden (da de fra usa og andre lande er muskel-mænd som er brutale, hvilket jeg ikke kan li) og fordi asiater ser så søde ud ^___^ hvis der er noget i er i tvivl om, kan jeg sagtens skrive igen hilsen mig ^__^

Svar:
Hej med dig
Super godt at du skriver herind, fordi du har en asse spørgsmål og det ville sikkert være rart for dig, at få en voksen til at svare lidt på dem. Så jeg håber mit svar kan bruges.
Jeg tænker der er to vigtige ting, som du først skal have at vide. Det første er, at der ikke noget der er rigtig eller forkert når det kommer til sex. Altså undtagen det der er ulovligt.:) Og det andet er, at du er 14 år og lige midt i at skulle finde ud af hvad der er dejligt for dig og hvad du tænder og ikke tænder på.
Det sidste kan faktisk tage lidt tid, fordi for nogen er det ikke sådan lige til. Måske er man usikker på om man er bi- eller homoseksuel eller bare tænder på nogle ting, som de fleste andre ikke gør. Derfor skal man lige føle sig lidt frem og på et tidspunkt bliver sikker på hvad man er til.
Ud fra det du skriver, er du lige midt i den periode. Det er helt okay, at tænde på asiatere, at du gerne vil være en asiater selv, og at det lige føles så dejligt at onanere.
Lad os lige starte med onanien. De er faktisk helt normalt, at onanien ikke altid føles så rart og det kan være af forskellige grunde. En kan være, at man ikke lige har fundet den form og den måde der tænder en, der er også nogen som ikke tænder på at onanere og det er også okay. Andre vil gerne se porno mens de onanere og sommetider skal man så lige finde ud af hvilken slags pornofilm der virker. Så jeg synes egentlig du skal være lidt tolmådig med onanien og bare slappe af omkring det. Og se om der ikke langsomt viser sig noget som gør det dejligtt for dig. Prøv evt. at læse den her artikel fra sexlinien.dk
Omkring det med asiatere, ja men så er det da helt okay. Du tænder på asiatere og det er fint.
Du skriver, at det kan redde din dag at se gay-porn og når du skriver det på den måde, så går jeg ud fra at du også onanere og måske får en orgasme. Og ja, det kan sagtens redde ens dag.. en orgasme giver tit energi og derfor kan det føles som man bliver mere glad og mindre stresset for eksempel. Og hvis du får den følelse uden orgasme er det også okay..
omkring det med at skrifte køn, er det til gengæld ikke så nemt. Man skal vurderes og lægerne skal mene at det er nødvendigt for dig og i forhold til din livskvalitet. Det kan tage flere år at få den vurdering og det foregår på sexologisk klinik i Køben havn. For det andet gør man det ikke på unge under 18 år.
Man kan få gjort det udlandet, fx. Thailand, men det er meget dyrt.
Og jeg synes du skal vente lidt med at overveje det, fordi ud fra det du skriver, så har du brug for et par år, hvor du lærer din seksualitet bedre at kende. Når man først er opereret, kan man ikke vende tilbage og det er en stor omvæltning med mange bieffekter.
Og nej, du kan heller ikke blive asiater gennem operationer, så du må nok nøjes med at beundre dem og hvem ved, måske finder du en asiatisk kæreste en dag.:)
Jeg håber jeg kunne besvare dine spørgsmål og jeg kan anbefale dig chatten her i Cyberhus, hvis du har brug for at snakke anonymt med en voksen om det. Det kan sommetider være lidt lettere at komme omkring det hele, når man snakker/chatter sammen.
Venlig hilsen
Erroll