Liderlighed, onani, barbering
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej Cyberhus, jeg er en dreng på 15, der har et spørgsmål vedr. onani, lderlighed og barbering Onani Jeg er en onani glad dreng - onanere og spermer op til 5 gange dagligt. Er det usundt? Liderlighed Har svært med at styre mine lyster. Har fået mange seksuelle fantasier, efter pornofilm, og mange er dem er med min lære, eller bedste venninde. Hvad kan der gøres ved det, og kan jeg sætte en stopper for det? Barbering Nu efter jeg er 15, er jeg jo kommet i purbeteten - hvilket vil sige at jeg har fået mig en stor regnskov omkring min pik. Har du nogle gode råd omkring første barbering? Hilsen den liderlig glade dreng.

Svar:
Hej med dig
3 spørgsmål, som fotjener 3 svar, så lad os starte fra en ende.
1. At onanere er helt normalt, og er noget stort set de fleste mennesker gør. Og nej, det er bestemt ikke usundt at onanere, tværtimod. Selvfølgelig skal man gøre alting med en balance, så man ikke sidder og onanere 24/7. Men at finde tid til at onanere, og specielt når man er teenager, er HELT normalt. Så bliv du bare ved med det.
2. Ja, det er der en masse unge drenge som også kender til. Det er helt normalt for teenagere, ja endda også voksne mennesker, at fantasere om enten sin lærer, veninde/ven, nogle fantasere endda om en vens mor. Det er helt normalt at have den slags lyster, og jeg ved faktisk ikke om du ville få noget godt ud af at prøve at stoppe det. Hvis det virker grænseoverskridende for dig, så kan du prøve at fokusere på noget andet når du onanere. Det er bare vigtigt at huske - at have lyster er en privat og intim ting, og så længe du holder fantasierne til onanien, så ser jeg ingen problemer i at du onanere til dem. Ellers ville jeg prøve, ligesom du gør, at bruge nogle pornofilm for at få tankerne til at blive til noget andet.
3. Først skal du vide at, det er helt normalt at drenge (og piger) i puberteten begynder at få hår på intime steder. Tilgengæld er det også blevet en helt normal ting at barbere området omkring pikken, så her er en lille guide du kan følge:
A. Barberbladet - Du skal bruge et barberblad eller en trimmer (en maskine) og - ALTID - sørge for at den er helt ren når du bruger den. Så der må ikke være rust eller gammelt snavs på, for så kan der opstå infektioner.
B. En blød pik - Det er vigtigt at din pik er helt blød når du barbere den, så du ikke skær dig. Det vil sige at det er godt at bruge varmt vand og shampoo, barberskum eller barber-gel, så jeg vil råde dig til at bruge dit badeværelse. Alle pikke er meget følsomme, så det er vigtigt at du mærker efter hvad der føles rart for dig.
C. Selve barberingen - Sørg for at være forsigtig, og lav bløde og langsomme bevægelser når du barberer dig. Huden på pikken er meget tynd, så der er INGEN grund til at være voldsom og trykke til.
D. Vask dig bagefter - Sørg for at være ren både før og efter barberingen. På den måde vil du have størst mulighed for at undgå irritationer, som kløe og svie. Hvis der kommer røde knopper og det svier, så prøv at komme lidt vaseline eller fugtighedscreme på. Og husk ikke at barbere dig for ofte, så kan du nemlig få lidt røde knopper, og så er hold en pause til det føles rart igen.
Det er helt normalt at det vil klø efter 1-2 dage når hårerne begynder at vokse ud igen, men det er noget du må tage med, hvis du gerne vil barbere dig.
Jeg håber at du kan bruge mine svar.
Mvh
Casper