Liderlighed
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej brevkasse.
Sagen er den, at jeg virkelig har lyst til at dyrke sex. Jeg har en god ven som jeg har været venner med længe, og vi flirter hele tiden med hiannden. Men han er lidt den "forbudte" type, som har sex med en masse piger. Siden jeg er jomfru, har jeg fået fortalt at første gang skal være med en der har kærestepotentiale eller lignende. Det skal være noget specielt. Jeg er nemlig jomfru, og sådan havde jeg det også før i tiden. Men nu er jeg faktisk ligeglad. Jeg frygter bare mine veninder, venner og familie dømmer mig rigtig meget, hvis jeg gør det med sådan en type. Jeg har egentlig ikke selv noget problem med det, er bare bange for at jeg vil fortryde det efterfølgende? HJælp er ret forvirret

Svar:
Hej med dig
Jeg synes, det lyder til, du gør dig nogle fine overvejelser omkring din første gang. Jeg forstår godt, du er lidt usikker på, om du kan tillade dig at gøre det med en fyr, som du ikke er kæreste med, og at du i den forbindelse gør dig nogle tanker om, hvad andre vil tænke om dig. Men du må huske på, at det er dig, der bestemmer, hvem din første gang skal være. Så hvis du har lyst til, at det skal være din ven, der er din første gang, så synes jeg ikke, du tænke for meget over, hvad dine venner og din familie vil sige til det. Hvis du har lyst, føler dig parat og gerne vil have, at det skal være ham, så tror jeg, dine venner og din familie vil acceptere det.
Du skriver, du er bange for, du vil fortryde, at din første gang bliver med ham. Det kan jeg godt forstå, men der er altid en risiko for, at man vil komme til at fortryde sin første gang. Det er ikke noget, man kan vide på forhånd. For selvom din første gang for eksempel er med en kæreste, du har været sammen med i 2 år, så kan det jo godt være, du kommer til at fortryde det, hvis i slår op. Så det kan man aldrig vide. En ting, jeg dog kommer til at tænke på, er, at du skriver, han er en god ven, og at i har været venner længe. Det er her, du måske kan komme til at fortryde det, da det godt kan ske, at det kommer til at ændre jeres venskab. Når man har sex med en anden, kan det nemlig godt resultere i, at man udvikler nogle lidt stærkere følelser for personen, eller at man kan have svært ved bare at være venner efterfølgende. Det kan selvfølgelig være, at i sagtens kan finde ud af det, men der er også en risiko for, at det vil ændre jeres venskab. Så du må overveje, om det er det værd. Dog kan man også se det som en fordel, at i er gode venner, da du så nok vil føle dig tryg ved ham. Og dét, at han har haft sex med mange, kan du ligeledes vende til en fordel, da han så sikkert har lidt erfaring, som han kan bruge, så det måske bliver lidt lettere.
Men i sidste ende synes jeg, du skal gøre, hvad du selv har lyst til og lade være med at tænke for meget over, hvad andre tænker om det. Du skriver, at du engang selv tænkte, at den første gang skulle være noget specielt, men at du nu er ligeglad. Det er meget forskelligt, hvordan folk gerne vil have deres første gang. Nogle vil bare gerne have det overstået, mens andre vil have, at det skal være med den helt rigtige. Det lyder til, du har skiftet lidt mening på det punkt. Her er det måske en god ide at genoverveje, hvordan du gerne vil have, det skal være. Men uanset hvad, så er jeg nu sikker på, at det nok skal blive noget specielt. Det tror jeg altid, den første gang vil være.
De bedste hilsner fra Ditte