Lesbisk? Og i så fald hvad gør jeg?

brevkassespørgsmål

Lesbisk? Og i så fald hvad gør jeg?

brevkassespørgsmål af
Anonym
20 år

Jeg døjer med en del problemer som jeg ikke selv kan finde svar på. Jeg ved ikke om jeg er til piger. Jeg har fornylig været på et diskotek hvor jeg mødte en (lesbisk) pige. Hun var rigtig sød og rigtig flot og vi kyssede også en del. Jeg vidste forinden godt hvem hun var og havde allerede der haft lidt ''følelser'' for hende hvis man kan sige det sådan. Sagen er den at vi kom rigtig godt ud af det med hinanden, men dum (og fuld) som jeg var, var jeg sammen med en anden - en fyr. Jeg har det sindssyg dårligt over det, og fortryder det mere end noget andet at jeg var sammen med ham fyren. Det hele gik ellers så godt med hende pigen - hun spurgte endda om mit nummer. Men nu har jeg som sagt ansøgt hende på Facebook og der er gået over 1 uge og hun har stadig ikke svaret på den anmodning. Jeg er helt på bar bund omkring hvad jeg skal gøre eller ikke gøre. Mit humør har været helt i bund siden den aften/nat og der er ikke gået en dag uden jeg har tænkt på hende. Det er utrolig svært for mig at tage nogen som helst beslutning fordi jeg står i et så stort dilemma med min seksualitet. Jeg har jo altid været til fyre.Men hende pigen har altså virkelig gjort noget ved mig. Problemet er at hun er utrolig populær og jeg kan næsten fristes til at sige, at hun kan få den hun peger på. Det lyder måske ikke af særlig meget, men jeg er virkelig i vildrede og ved ikke hvad jeg skal gøre. Skal jeg bare lade det ligge eller skal jeg kontakte hende? Eller noget helt andet?

Svar:

Kære pige 20 år.

Takker for dine spørgsmål til Cyberhus.

Jeg forstår udemærket dit dilemma. Når du pludselig finder ud af at du måske er tiltrukket af begge køn og at du samtidig scorer den flottest og mest populære pige som er lesbisk, samme aften har du været sammen med en fyr som du nu fortryder fordi du er tændt på pigen. Det giver noget at tænke over og kan selvfølgelig sætte enhver i vildrede. Det er klart.

Du skriver at du har ansøgt om at blive venner med pigen på FB og at hun ikke har reageret efter en uge. Ja hvad skal du gøre.......jeg tænker, at det måske er bedst at afvente om hun kontakter dig. Du har givet hende valget i din anmodning. I mellemtiden kan du måske bruge tiden til at nyde, at du tør give dig selv lov til at have de følelser du har overfor pigen. Dem er der ingen som kan tage fra dig. Det giver dig glæde, istedet for at du går med humøret i bund. Jeg tror på at du har svaret indeni dig, om du er til piger eller ej, så er du ved at afprøve noget som sikkert er meget vigtigt for dig. Nemlig at mærke efter, hvad der er rigtigt og godt for dig. Måske er det rigtige valg for dig at kontakte hende igen, det tror jeg på du kan mærke, hvis du mærker efter! Du kunne sende en besked hvori du skriver hvordan du har det, om din tvivl om din seksualitet. Måske kan/ vil hun hjælpe dig til at blive mere klar på det:-) (Det kan godt være at du er til begge køn- hvem ved, så finder du nok også ud af det på et tidspunkt)

Så summasumarum. Jeg har faktisk ikke svaret entydigt på dit spørgsmål, men givet dig nogle forslag til det du evt. kan vælge at gøre.

Jeg håber på det bedste for dig- og at dette kan mindske din vildredefølelser en smule.

Forårshilsner fra Mette