lesbisk - eller hvad?
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Hej Cyberhus! Jeg er en pige på 17 – og totalt forvirret. Jeg har altid betragtet mig selv som lesbisk. Jeg har altid kun været tiltrukket af piger – drenge har ikke sagt mig noget overhovedet. Det begyndte allerede da jeg var 12 og af bare kedsomhed lå og rodede med en pige i et telt på en spejderlejr. Hun kedede sig liså meget – det var mit første og eneste år som spejder, men vi fik da rodet lidt… Siden har jeg haft et par forhold til piger og har nu en pigekæreste. Vi bor dog langt fra hinanden og ser ikke hinanden ret tit. Da jeg var 16 sprang jeg ud. Jeg bor alene med min mor. Hun siger aldrig så meget – sagde blot, at det vigtigste var jeg var lykkelig. Familien tog det pænt. Mine venner tog det også ok. Jeg mistede et par veninder, som syntes jeg var klam, men det var der jo ikke noget at gøre ved. Jeg skal lige sige jeg ikke er ”betonlebbe” altså med kort hår og dyb stemme. Jeg er en ganske almindelig pige med langt hår og makeup og vist meget pæn. Men den anden dag besøgte jeg og en veninde og en ven en fælles ven. Han er 19 og har fået egen lille lejlighed. Vi ses tit oppe os ham. Vi spiller Trivial og sådan noget og har det sjovt. Min veninde og min ven gik først, jeg glemte tiden og missede min sidste bus. Vennen med lejligheden tilbød jeg kunne sove der, så jeg sagde ja tak og sms’ede min mor. Han redte op til mig på sofaen i den lille stue, fandt en t-shirt jeg kunne sove i og endda en ubrugt tandbørste. Han er meget sød og hensynsfuld. Da jeg var klar til at gå i seng kom han ind og spurgte om alt var ok. Vi sad og snakkede hyggeligt og han nussede mine tæer. Han er altid så sød. Da han nussede mig op ad benet burde jeg have sagt sagt ”hey, stop så lige”, men gjorde det ikke. Heller ikke da han nåede trusserne og gled indenfor og nussede min sprække. Jeg skulle jo have sagt ”Stop så, du ved godt jeg ikke er til det der!” I stedet blev jeg liderlig. Han tog trusserne af mig og tog også sine tights af og lagde sig hen over mig og trængte ind i mig. Det gjorde ondt i starten men så blev det godt og jeg nød at være fyldt ud. Drengen vidste selvfølgelig at jeg ikke brugte noget, så han trak sig ud og kom på min mave. Vi lå længe og nussede men sagde ikke noget. Så gik han ind i seng. Jeg lå vågen det meste af natten og spekulerede. Jeg kunne ikke få hold på hvad der var sket. Jeg var nødt til at være sikker, så meget tidligt næste morgen gik jeg ind til ham og tog også t-shirten af, så jeg var nøgen. Så kravlede jeg op til ham. ”Knep mig igen” sagde jeg til ham da jeg havde vækket ham. Han skulle jo lige vågne og være klar, men så kneppede han mig igen. Det var vidunderligt. Han kom igen på min mave og så gjorde han mig færdig med fingrene. Han fornemmede vist godt jeg ikke kunne snakke om det endnu, så vi var bare stille. Han lavede morgenmad og jeg gik i bad. Da jeg gik, kyssede han mig og sagde, jeg skulle give mig tid. Han ville være der for mig uanset hvad jeg fandt frem til. Men nu er jeg helt rundt på gulvet. Hvem er jeg egentlig? Jeg troede jeg vidste det men nu ved jeg slet ingenting. Er jeg det ene eller det andet? Hvad skal jeg sige til min mor? Og til mine venner. ”Tihi, jeg er slet ikke lebbe alligevel, tyhyh!” Og hvad med min pigekæreste? Jeg burde være glad, men er det ikke, for jeg kan ikke finde ud af noget. Men jeg tror jeg er forelsket i fyren… Hjælp mig!! Knus fra pigen der er rundt på gulvet

Svar:
Hej rundt-på-gulvet-pige, 17 år,
Jeg kan mildest talt godt forstå du er forvirret. Og jeg kan lige så godt sige det som det er, jeg kan ikke ende med at fortælle dig hvad der er det rigtige at sige til din mor, dine venner og ikke mindst din pigekæreste... men jeg kan prøve at hjælpe dig lidt til at forstå dig selv.
Seksualitet er lidt en underlig størrelse. Og du har åbenbart været rigtig hurtig til at finde dig på plads i din egen seksualitet. De fleste bruger teenageårene på at finde sig selv seksuelt og finde ud af hvad de er til og hvad de ikke er til. Efter som du har været klar over at du har været lesbisk siden du var 12, så tænker jeg det er en mulighed at alt den eksperimenteren du er gået glip af dukker lidt op nu, at du får lyst til at prøve noget mere forskelligt.
Et andet bud er at man sjældent er 100% homo, hetero eller bi... De andre elementer kan sagtens komme til at veje ind. Og selv hvis man aldrig ville kunne se sig med for eksempel en dreng, så kan man sagtens støde på den ene der kan fascinere en alligevel.
Jeg tror måske du skal gøre dig nogle overvejelser, nu når der er gået et par dage, havde du lysten til at gøre noget du ikke har gjort før, eller var lysten mere til ham specifikt. Og hvordan nu? Er lysten der stadig eller fortryder du, eller måske et sted midt i mellem? Jeg tror ham fyren har ret, når han siger du skal give dig tid. Tid til at tænke og finde dig selv i hele den her ting... og så lad være med at overveje hvad du skal sige til venner, mødre og kærester, den tid - den sorg. Nu skal du først og fremmest finde lidt af dig selv igen.
Før jeg overlader dig til dine tanker, vil jeg lige sige, at det at han kommer dig på maven er ingen garanti, det beskytter ikke mod sygdomme og det beskytter ikke mod graviditet. Der kan være sæd i præsperm, og den kan smutte for ham...
Jeg håber det var en start, du er selvfølgelig velkommen til at skrive herind igen...
MVH
-Sune