Lesbisk?
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Dav. Det er vel gentlig ikke et rigtigt problem, bare noget man gerne vil have et svar på. Måske. Jeg er (som overskriften nok antyder) i tvivl om, jeg er lesbisk. Jeg synes da godt drenge kan være lækre, men piger er altså bare lidt lækrere. Jeg har aldrig været forelsket. Egentlig regner jeg ikke rigtig med du kan give mig svar, du kender mig jo ikke, og så har jeg jo faktisk heller ikke skrevet så meget. Det er nok i virkeligheden mest fordi jeg bliver nød til at fortælle det til nogen.

Svar:
Hej med dig
Det er rigtig fint at du skriver her, når du føler du har brug for at fortælle det til nogen.
Du har ret i at jeg ikke rigtig kan svare dig på om du er lesbisk eller ej. Det er noget du selv skal prøve at mærke efter med. Men jeg vil gerne prøve at fortælle, hvad jeg tænker om det med at være tvivl om sin seksualitet.
Når man kommer i puberteten sker der meget med krop, tanker og følelser. Din seksualitet begynder at spirer og derfor det meget naturligt du kan være i tvivl om din seksualitet. Når du er 12 år er du stadig i udvikling og der kan ske meget. Der er mange piger der ikke er så interesseret i drenge til at starte med, det er måske først noget der kommer senere. Det kan også sagtens være at du aldrig bliver interesseret i drenge. Det vil tiden vise.
Hvis du gerne vil finde ud af det sin seksualitet, kan det være godt at at prøve sig lidt frem. Nu er du kun 12, så det er måske nok først om noget tid du sådan rigtig vil prøve at være sammen med nogen, men hvis du prøver at være sammen med pige, så kan det være du finder ud af om det er noget for dig. Måske er det, måske er det ikke? Det er noget din mavefornemmelse vil fortælle dig.
Det er i hvert fald helt normalt at være lidt i tvivl om sin seksualitet i din alder. Når du ikke har prøvet at være forelsket endnu, så er det også helt naturligt at det kan være svært at finde ud af, hvilket køn du er til. Jeg er sikker på at du med tiden nok skal finde ud af om du er lesbisk eller ej.
De bedste hilsner Sine