Lesbisk

brevkassespørgsmål

Lesbisk

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år

Hej Cyberhus :) Jeg er en 16-årig pige, der har brug for lidt hjælp og nogle råd. Jeg vil også sige tak for denne hjemmeside, den har hjulpet mig meget! Siden jeg var omkring 11-12 år, har jeg været sådan lidt interreseret i piger, og jeg er bare blevet mere og mere interreseret i dem med årene. Jeg har aldrig været rigtig forelsket, hverken i en pige eller en dreng. Jeg har haft noget kørende med tre drenge, og det er aldrig blevet til mere; nok fordi jeg aldrig har været forelsket i dem, men man skal jo prøve sig frem med alt det der mens man er ung, for at finde ud af om man er til piger eller drenge. Jeg har altid været interreseret i at se bryster, tissekoner og at læse om homoseksuelle. Og når vi er i bad i skolen, så kigger jeg automatisk på mine venners bryster og tissekoner, og det har jeg altid gjort, og på en eller anden måde tænder det mig faktisk. En dag dag min veninde havde taget bad, stod hun helt nøgen foran mig, og jeg blev våd og fik virkelig lyst til at have sex med hende. Jeg har haft sex med to piger, og det synes jeg var så dejligt, og jeg kan godt blive tændt bare af at tænke på det. Jeg har også haft sex med en dreng, hvilket jeg ikke synes var særlig dejligt! Jeg har også snavet med mange drenge, og et par drenge har også givet mig finger; jeg hr nydt at snave med dem, men jeg har bare slet ikke lyst til at kysse med drenge mere; jeg vil kysse med piger. Når jeg onanerer ser jeg lesbisk porno, fordi det tænder jeg på. En tissemand ser jeg bare som noget ulækkert. Jeg har læst rigtig meget om lesbiske, og hvis man læser ”tegn på at du er lesbisk”, er der altid næsten alle tegnene der passer på mig. Jeg har flere gange snakket med mine tætte veninder, om det der at være lesbisk. Ingen af dem har noget imod lesbiske, og de synes at det ville være fedt at have en lesbisk veninde. Jeg er cirka fire-fem gange blevet spurgt om jeg er lesbisk, og jeg har hver gang sagt nej. Jeg har en lesbisk veninde (ikke en tæt veninde, og hun er meget ældre end mig), hun har også sagt, at hun troede at jeg var lesbisk, men jeg sagde at det er jeg ikke.Jeg har altid været interresret i lesbiske og har snakket meget om det, og jeg kan også rigtig god lide Sarah fra X-Factor. Fordi at jeg kan så lide lesbiske, og snakker meget om dem, så driller mine veninder tit med, at jeg er lesbisk; men selvom de ikke er seriøse om det, så gør det det sværere for mig, at snakke med dem om det, og fortælle dem, at jeg faktiskt tror at jeg er lesbisk. Jeg siger altid ”nej, jeg er ikke lesbisk”, så ville det være mærkeligt at pludselig sige ”jeg tror faktisk at jeg er lesbisk”. Dey lyder som om at jeg er 100% sikker i, at jeg er lesbisk, men mit store problem er faktisk det, at jeg er ikke helt sikker. Jeg synes at nogle fyre er flotte, og for to måneder siden, var jeg lidt og så forelsket i en dreng, men det gik hurtigt over. Tror du at jeg er lesbisk? Kan simpelthen ikke finde ud af det selv, jeg ved ikke hvem jeg er, og det er så pissehårdt! Jeg vil ikke være biseksuell! Hvis jeg er biseksuel, så springer ud som enten lesbisk eller hetero! Og hvis jeg er lesbisk, hvordan skal jeg så fortælle det til mine venner og min familie? (ikke sige at jeg skal vise dem dette brev, fordi det vil jeg ikke). Og er det for tidligt at fortælle dem det når jeg kun er 16- årig? Måske vil de tro at jeg bare er forvirret? Men jeg klarer ikke at sidde alene med det mere.

Svar:

Hej pige, 16 år,

Jeg må nok starte med at skuffe dig, jeg vil ikke komme med et konkret bud på hvorvidt du er lesbisk eller ej. Det er der to grunde til, for det første, selvom du skriver meget udførligt, skal man være inde i dit hovede, for at komme med et kvalificeret bud, og selv derinde fra kan det være svært (men det ved du jo, du er der). For det andet er din seksualitet ikke noget fastlagt. Man kan sagtens være homoseksuel eller heteroseksuel i størstedelen af sit liv, og så lige møde den ene der laver om på det.

Men hvad kan jeg så sige for at hjælpe dig? Du skal mærke efter dit behov. For det første, har du behov for at kunne definere dig selv som hetero eller homo? Hvis ikke, så er der jo ingen hast. Hvis du har, så fortsæt her... Du skriver at du ikke vil være biseksuel, brug noget tid på at overveje hvorfor ikke, hvad er det farlige ved det? Ellers kan du jo altid prøve det lidt af, hvis nogen spørger, behøver der jo ikke komme et fast ja eller nej, men du kan smage lidt på lyden af det med et "det tror jeg" eller " det tror jeg ikke". De lidt upræcise bemærkninger gør at du kan få lov at prøve det lidt af, uden at have sagt noget endeligt om dig selv.

Med hensyn til din korte forelskelse, så vil man altid møde folk der facinerer en, og nogle gange kan de blive til forelskelser, andre gange er det bare facination. Jeg ville ikke lægge for meget i det, hvis jeg var dig. Slet ikke når du ikke føler dig sikker.

Så er spørgsmålet så om du skal dele de tanker med dine venner og familie. Hvis du ikke kan klare at sidde alene med de tanker du har, så synes jeg det er en rigtigt god ide at dele det med i hvertfald en af dine venner eller en fra din familie. Start med en du er rimeligt fortrolig med, og som kan komme med nogle gode overvejelser. Det lyder som om på dit spørgsmål at du har nogle gode venner at snakke med. Måske kunne hende den lesbiske du kender være et godt sted at starte, fordi hun har været igennem noget lignende.

Jeg håber det var en hjælp, og vil gerne høre dine tanker, hvis du har behov for at reflektere her... Du er selvfølgelig altid velkommen til at skrive igen, også hvis det handler om noget helt andet.

Med Venlig Hilsen

-Sune