lebbe.. hvad gør jeg?
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Kære brevkasse. Jeg har været i et kor som sang i et teater, der var en person som så vores optræden HVER GANG! Jeg fandt ud af at det var den ene kor-piges lesbiske veninde (MEGET DRENGET!) Jeg syntes hun lød flink og spændende. Sidste gang kpret og skuespillerne sås, var til en afslutning hvor den lesbiske veninde var med. Da det var ved at slutte satte hun sig med en guitar og begyndte at spille. 4-5 piger stillede sig om hende og begyndte at synge. Jeg lagde mærke til at hun kiggede en del på mig og jeg begyndte at kigge meget på hende. Vi fandt på at synge forskellige sange og da jeg koncentere mig bedst ved at gåog synge, gjorde jeg det.. men opdagede at hendes øjne fulgte mig.. jeg fik hendes nummer forleden dag og jeg blev mere og mere forelsket i hende. Jeg har fortalt hende det. Men hun er lige blevet droppet af en flirt og det har taget hårdt på hende, så hun vil ikke have en kæreste, eller kysse nogen.. Idag skriver min veninde at hende den lesbiske og hendes veninde kyssede igår (til kor start).. Jeg har 5 spørgsmål ved det her.. 1. Skal jeg stole på hende jeg kan li, at hun ikke vil kysse nogen? 2. Min far syntes hun er vildt grim og tror han vil væmmes ved mig hvis han opdager noget, hvad skal jeg gøre ang. Det? 3. Jeg føler min interrese for drenge er forsvundet.. men føler nok 1% for min x.. er jeg lesbisk? 4. Hvordan kan jeg glemme hende lidt, mens hun kommer sig oven på at hun blev droppet? 5. Hvad hvis hun går tilbage til sin x (kor veninden som hun kyssede)? Hvad skal jeg så gøre? (Er den jaloux type, og kan begynde at cutte bare pga. Det...)

Svar:
Hej med dig..
Det lyder til at der er nogle nye følelser inden i og du har haft en dejlig flirt med hende den lesbiske pige.. dejligt :) Men som jeg forstår det du skriver, så har du hørt at hun har kysset lidt med hendes veninde, selvom hun sagde til dig, at hun ikke var interesseret i noget. Er det rigtigt forstået?
Hvis det er, så kan jeg i hvert fald godt forstå, at du er forvirret over de signaler hun har sendt og hvordan du lige skal forholde dig til det. Lad os tage dine spørgsmål et ad gangen..
1. Jeg tror ikke du kan stole på, at hun ikke vil kysse nogen. Fordi ud fra det du skriver, så har hun ikke sagt, at hun er vild med dig og på den måde vil kysse eller være kærester med dig. Så derfor kan du nok ikke vide om hun vil kysse med nogen eller måske endda finde en ny kæreste... så jeg tror den eneste der kan besvare det spørgsmål er pigen selv, så derfor synes jeg du skal spørge hende direkte hvor hun er henne i forhold til dig og hendes følelser over for dig.
2. En ting er hvad din far synes om hendes udseende.. det er hans sag tænker jeg, men lige nu tænker han nok heller ikke at det måske kunne være din kæreste, for så vil han måske se anderledes på hende. Hvis du en dag fortæller ham om en pige kæreste, så skal de fleste forældre lige vænne sig til tanken og heldigvis er de fleste forældre helt okay med det bagefter.. så hvis det skulle ske, at I bliver kærester, så håber og tror jeg ikke at udseendet betyder så meget og heldigvis er vi alle så forskellige. Så den ene kan synes den person er så smuk og dejlig, og en anden kan tænke... hmm det e rgodt nok ikke lige mig. Heldigvis er det sådan :)
3. Om du er lesbisk tror jeg er alt for tidligt at svare på, fordi det lyder til at det er den første pige du sådan rigtig har været tiltrukket af? Og når man er 13 år, så er det fuldstændig normalt at være nysgerrig og prøve lidt forskelligt af.. det er helt normalt at blive både forelsket og fysisk tiltrukket af en fra sit eget køn og så 6 måneder senere, er man tilbage til sit eget køn. For nogen er der en større sikkerhed og man har måske aldrig været i tvivl... men her er vi igen meget forskellige.
Så mit råd her er egentlig bare at følge dit hjerte, ikke at gøre noget du er utryg ved og så prøve at være ærlig over for dig selv :) Så vil du føle en sikkerhed når du bliver lidt ældre..
4. Det er svært det her med skulle glemme nogen, fordi man måske kan mærke at det ville være lidt lettere. Og der er i hvert fald ingen perfekt måde at gøre det på. Men jeg tror det bedste råd ville være, at du ikke ser hende så meget. Hvis du ikke snakker eller ser hende i et stykke tid, så bliver du ikke hele tiden mindet om hvor dejlig hun er. Og så når der er gået lidt tid, så kan det godt være du glemmer hende lidt og måske møder en anden dreng eller pige som du flirter med og tænker på.
5. Det er altid en chance for at den man er vild med går tilbage til en ex eller finder en helt anden, og det kan være svært og gøre ondt inden i, men der er ikke så meget du kan gøre ved det. Sådan er livet sommetider og det sker for alle. Det du kan gøre noget ved er, at reagere på en måde, så det hele ikke bliver sværere end det er. Og hvis man skærer i sig selv, fordi det gør ondt inden i, så bliver det hele bare værre.
Så handler det i stedet om at få snakket om det, få ordene ud af kroppen og smerten ud af kroppen. En at snakke med er vejen frem.. det kan være en veninde, en voksen, en anonym chat her i Cyberhus eller en helt anden person.. En hvor man kan arbejde med den sorg eller den tristhed der fylder.. og så komme man nemlig fremad og videre i sit liv.
Så kærlighed er både noget dejligt dejligt noget, når det kører, man er forelsket eller flirter..men det kan også være svært og lige nu er du midt i noget hvor du ikke helt ved hvad vej det går og det er heller ikke nemt.
Så jeg håber du kan bruge mine råd og super du skriver og spørger andre om hvad de synes... det er vejen frem.
Kan du have det godt
Venlig hilsen
Erroll