lebbe eller til begge ?
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
hej jeg er en pige på 14 og jeg har et spørgsmål jeg har en drenge kæreste men jeg er altså ret vild med mine veninder. i omklædningsrummet kan jeg ikke lade vær med at kigge på de andre piger. jeg har optil flere gange snavet med piger og jeg synes det er rigtigt rart men jeg elsker altså også min kæreste. er jeg lebbe ? eller er jeg bare til begge køn ??

Svar:
Hejsa pige 14 år.
Når man som du er teenager, sker der en hel masse med din krop og dit sind.
Det er dejligt at høre du har en kæreste du er vild med og det at du samtidig er nysgerrig på dit eget køn (kigger og snaver med pigerne) er super. Det er ikke ensbetydende med at du hverken er "lebbe" eller til begge køn. Ved at være åben kan du lære en hel masse om din egen og de andre pigers kroppe ved at kigge og måske tale med dem om det der sker i jeres kroppe. Hvis du har tillid og har fortrolighed til din kæreste, kan du f.eks tale med ham om de følelser og tanker du har.
Jeg er overbevist om, at der er rigtigt mange piger og drenge som har lyst til eller prøver at være sammen med en´af samme køn, uden på nogen måde, at være lesbisk eller biseksuel.
Med venlig hilsen Mette.