lang vej til kontakt
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
hej. jeg har mødt en helt igennem fantastisk pige til et håndbold-stævne i århus. Vi har skrevet meget sammen siden, og vi har siddet på web came og snakket med hinanden hver aften. Det er så nu problemet kommer. og det er, at jeg bor på fyn, og hun bor på sjælland, så der er desværre lidt langt og dyrt at køre. I min klasse har vi aftalt vi skal en tur i tivoli, og det har jeg selvfølgelig sagt til hende, så hun kommer. Det er bare hvordan skal jeg være når jeg ser hende, skal jeg bare gå sammen med mine venner også kan hun gå med, eller skal jeg gå væk fra mine venner så mig og hende kan snakke for os selv? jeg har tænkt på jeg ville købe en lille gave til hende, jeg ved bare ikke hvad det skal værer? og hvordan jeg giver hende den på den bedste måde? Vi vil begge to gerne holde kontakten, så vi kan komme til at se mer til hinanden når vi bliver ældre, men hvordan gør man det bedst? vi vil jo helt sikkert begge to møde nogle andre. Håber jeg kan få svar på mine spørgsmål, vil gerne have et hurtigt svar hvis det er muligt, vi skal snart i tivoli

Svar:
Hej Fynbo dreng 15 år.
Det er skønt at du møder en pige som er fantastisk og hvor er det fint I kan holde kontakten via webcamera. Som du selv nævner er afstanden imellem jer stor og det er dyrt og langt at køre når I skal være sammen. For at bevare den fine kontakt I har og lysten til at se mere til hinanden når I bliver ældre, tror jeg at den regelmæssige kontakt via webcamera, pr mail og breve, kan være en mulighed for at jeres venskab vokser. Måske kan I tage toget (I to aftaler hvor tit I har tid og hvad I har råd til) hver anden gang, for at besøge hinanden.Selvfølgelig vil I møde andre, som I måske vil blive tiltrukket af. Her er det vigtigt at I er ærlige og åbne overfor hinanden.
Med hensyn til din tur i tivoli; Jeg vil mene at det hele afhænger af, hvordan du vælger det skal forløbe. Måske kan hun sagtens følges med jer, måske splitter I op på et tidspunkt, så du og hende har tid for jer selv, måske mødes I med dine venner igen (det vigtigste tror jeg er, at du selvfølgelig har aftalt både med dine venner og hende). Hvis dine planer ændre sig, så sørg for at orienter en af dine venner så I har klare aftaler.
Det kan godt være svært at købe gaver til en´ man ikke har kendt så længe, så måske kunne du give hende en candyfloss, en is eller en sodavand i tivoli. Du kunne måske fortælle hende, at du gerne ville have købt en gave, men at du bare ikke vidste hvad det skulle være. Husk det er tanken der tæller! Der skal sikkert nok bliver flere gange hvor du har mulighed for at købe en gave og måske ved hvad det skal være.
Rigtig god tur til København til Tivoli.
Forårshilsner Mette.