Lækker!!

brevkassespørgsmål

Lækker!!

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år

Hej Brevkasse! Jeg har et problem (sjovt nok når jeg skriver til jer). Jeg kan rigtig godt lide en pige som gik på min årgang. Men hun er flyttet nu (Kun skole). Ser hende ikke så tit. Har VILDT meget lyst til at have sex med hinde for hun har bare den bedste krop. Men der er også en fra min parralklasse der kan lide hende :( Men mit spørgsmål er: Hvordan skal jeg få sex med hende. Eller hvordan spørger jeg hende om hun vil i seng med mig.... Har aldrig haft sex men har sygt meget lyst og tror også hun har (vi er rigtig gode venner). Har virklig brug for hjælp her og har også brug for sex!!!! Hilsen den sex glade. PS. Please lad nu vær med at skriv jeg er for ung og alt det der, TAK...

Svar:

Hej du sexglade.

Jeg ved ikke om jeg ville kunne hjælpe dig med at kunne få sex med din veninde, det er nemlig forskelligt fra pige til pige, hvad der skal til før de vil have sex. Nogle piger ønsker kun sex med deres kæreste, andre kan godt have sex med en dreng der ikke er deres kæreste, enten som en fast sexpartner eller som one-night stand (hvor man kun har sex en gang og så aldrig ses mere). Jeg kender ikke din veninde og hvordan hun har det med sex og om hun er interesseret i at have sex med dig. Så jeg har intet mirakelsvar.

Som jeg forstår dit spørgsmål, så virker det som om du kun ønsker sex med din veninde og, at du ikke er interesseret i at være hendes kæreste. Så det er det jeg vil svare ud fra.
Det er en god ide, at være ærlig omkring sine ønsker. Det er dumt, at lade som om du ønsker, at være kærester eller, at du har nogle følelser for hende, som du ikke har. Det vil kun såre hende.

Der er to emner jeg vil ind på inden jeg prøver, at komme med nogle forslag til hvad du kan prøve at gøre. Emnerne er alder og venskab.

Grunden til at jeg gerne vil ind på alderen er ikke, for at slå dig i hovedet med at du er for ung til at have sex, det lyder til, at det er blevet sagt et par gange. Mit fokus er på alderen på den seksuelle debut:
Når det gælder den seksuelle debut, så er de fleste unges debut på ca. 16 år. Det vil sige, at der er en stor chance for, at din veninde er jomfru og det måske for hende er vigtigt, at gøre den første gang så god som muligt. Måske forestiller hun sig, at det skal være sammen med en kæreste f.eks., en dreng hun har de rigtige følelser for. Mange piger har en ide om, hvordan deres første gang skal være, de vil gerne kunne føle sig trygge med drengen og opleve tillid til, at drengen vil hende det godt. Det er en god ide, at finde ud af om hun er jomfru.

Du skriver, at I er rigtig gode venner. Jeg har gennem tiden hørt mange forskellige erfaringer fra mennesker som har haft sex med deres venner. Nogle venskaber forandres og stopper måske grundet sexen, mens andre venskaber lever videre, måske forandret, men med en fælles oplevelse i bagagen. Derfor tænker jeg, at du skal tænke lidt over, om du har lyst til at satse jeres venskab, for at opleve sex med din veninde.

Hvad kan du gøre?
Med udgangspunkt i ikke at holde hende for nar, så er der to måder jeg tænker er en mulighed.
- Du kan enten stille og rolig tage en snak med hende, sige det som det er og derefter se om hun også er interesseret i dig.
- Eller se om hun er interesseret i at kramme når I ser en film. Prøv at lægge armen omkring hende når i sidder i sofaen/sengen, se hvordan hun reagere og så tage den derfra med enten at trække dig eller gå videre til nogle kys. Der kan dog godt være risiko for, at hun vil være kærester og du kommer til at såre hende, hvis du kun er interesseret i sex. Og hvis hun er jomfru holder hun måske igen. Derfor er det en god ide, at tage snakken med hende hvis hun viser interesse for at høre hvad hun tænker og ønsker der skal ske og om du ønsker det samme.

Husk kondom! Nogle 14 årige piger kan sagtens bliver gravide.
Derudover skal du ikke forvente det vilde af din første gang, mange mennesker oplever at deres seksuelle debut er lidt akavet og at det ikke er som de forestillede sig. Det er helt almindeligt.

Jeg kan ikke love dig, at mit svar får hende i seng med dig, da jeg ikke kan vide hvordan hun har det med sex, hvad der skal til og om hun overhovedet er interesseret.

Held og lykke med det hele.

Venlig hilsen Lisa.