kønsygdomme

brevkassespørgsmål

kønsygdomme

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år

hej. jeg har haft et spørgsmål i rigtig lang tid kan man få en eller anden form for kønssygdom hvis man får lidt af sit eget sperm i et sår man har på fingern eller lignene. eller i der hele taget få en kønssygdom af sig selv

Svar:

Hej dreng, 15 år

Tak for dit spørgsmål. Det er rigtig fint at du skriver herind når der er noget du gerne vil have svar på.

Helt kort sagt, så kan man ikke rigtig sige at man kan smitte sig selv med en kønssygdom. Hvis du har en kønssygdom har du den jo allerede i kroppen, så du kan ikke få den igen samtidig med at du allerede har den.

Den eneste undtagelse jeg kan komme i tanke om er herpes som kan smitte mellem mund og kønsdele, så den kan du i princippet godt flytte fra pikken til munden eller omvendt.

De bedste hilsener,

Henriette.