Kønshår
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Hej(: Jeg har baberet mig lidt ved bikini kanten og har fået helt vildt mange røde knopper, hvordan får jeg dem væk? Jeg vil gerne have alle hårerne af, og jeg har en rimelig voldsom hårvækst som er nede ved skeden og numsehullet, det er rimelig ulækkert. Så hvad gør jeg sådan at det bliver pænt, når det hele skal af? Hvor mange gange skal man baberrer sig om ugen? - På forhånd tak.

Svar:
Hej med dig.
Du kan ikke rigtigt få dine knopper væk med det samme. Vent på at de går væk af sig selv.
Du har rimelig tynd hud ved bikinikanten, så når du barberer hen over hårene flere gange for at få dem væk, generer du den tynde hud.
Du kan først sørge for at bruge vand og barbercreme i nævnte rækkefølge. Dernæst bruger du skraberen med hårene i lysken, hvilket vil sige, at du skraber ned mod skridtet. Når hårene er barberet af, skyller du huden og gentager processen, men nu skraber du opad mod maven.
Ved at være forsigtig omkring numsehullet; skrabe så få gange som muligt så opnår du, at det bliver pænt og uden for mange knopper. Det vil altid klø en smule når hårene gror ud!
Denne måde er skånsom og irriterer din hud mindrer, så du ikke får nær så mange knopper. Brug koldt vand til sidst, det lukker huden sig igen.
Med venlig hilsen Mette