Kæresten's pik og sex.

brevkassespørgsmål

Kæresten's pik og sex.

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år

Hej og tak for en god brevkasse som har hjulpet mig ret meget :-) Jeg har en kæreste (S) og vi har faktisk halvårsdag i aften/nat. S syntes selv at han har en lille pik (har ikke målene på den, men er også helt ligeglad med størelsen) og jeg syntes han har en helt tilpas str.. En af vores fælles venner (V) -en af hans bedstevenner faktisk - har to eller tre gange sagt eller skrevet til mig at S har en mega lille pik, det syntes jeg så var virkelig respektløst gjort og sagde det til S, godt nok var S sur på V og var virkelig ked af det og jeg forsøgte at trøste ham så godt jeg kunne. Det tror jeg også hjalp ret meget da han bl.a skrev: "Hvor er jeg dog glad for at jeg har en som dig til at snakke med og jeg er i det hele taget bare glad for du min". Jeg er virkelig glad for ham og stoler fuldstændigt på ham, der er intet han ikke ved om mig, men det går mig så meget på at han syntes hans pik er for lille, hvordan kan jeg fortælle ham at den ikke er lille og at han ikke behøver at spørge mig om det ca. 1-2 gange om måneden.... Først vil jeg gerne bede dig om ikke at skrive noget med det seksuelle lavalder, da jeg har fået det at vide så mange gange. Man bør jo have lov til at gøre det hvis man virkelig er klar, bør man have lov til at gøre det med en man elsker og er tryg ved, uanset alder. Vi har snakket meget om at have sex, og vi har begge spurgt hinanden om vi er klar og om vi har lyst til at gøre det med hinanden. Han svarede at han gerne vil have sex med mig, men ved ikke om han er 100% klar.. Selvom jeg føler mig fuldstændig klar - og faktisk slet ikke har været i tvivl om jeg er klar - svarede jeg ham at jeg også gerne vil have sex med ham, men ved heller ikke om jeg er klar.. Grunden til at jeg gør/gjorde det er at jeg ikke vil ha at han skal føle jeg vil presse ham til det.. Jeg er på p-piller, og vi begge er jomfruer, såå kan vi endelig droppe kondomet hvis vi føler det bedre - HVIS vi altså bliver sammen så længe at vi ender med sex... Mange hilsner fra mig :-)

Svar:

Hej med dig...

Tusind tak for roserne og dejligt du føler du kan bruge vores brevkasse..Og tillykke med halvårsdagen :)

Jeg synes du lyder som en både kærlig og god kæreste, og jeg kan godt forstå din kæreste er glad for at du er hans. Det lyder til I har et rigtig dejligt forhold.

Jeg kan godt forstå du tænker på det her med, at størrelsen på hans pik fylder meget for ham. Størrelsen kan være noget der fylder rigtig meget hos drenge og specielt i hans alder. Og det er lige den alder hvor drenges pikke begynder at vokse og der er stor forskel på hvor hurtigt det går, og der er jo bare rigtig meget stor forskel på pikke og om de er lange, tykke, korte, skæve osv..

I den alder kigger man meget på hinandens pikke og sammenligner, og det kan hurtigt komme til at fylde for meget, hvis der er nogle andre I klassen der har en større en. Så det er et følsomt emne for drenge.

Jeg synes det er fedt, at du synes han har en perfekt størrelse, for det er nemlig ikke størrelsen der gør det... det handler om følelser og hvordan man bruger den :)

Jeg synes, at V lyder  som en rigtig dårlig ven, når han kan finde på at skrive til dig og sige sådan nogle ting. Og jeg kan godt forstå at V både blev ked af det og måske også gal...Det er ikke noget venner gør.

Men hvad kan du gøre for at hjælpe ham... du kan ikke trykke på en knap eller sige nogle bestemte ord, men du kan fortsætte det du gør nu synes jeg...nemlig at vise du elsker ham og han pik. Det er den bedste måde at bygge hans selvværd op omkring hans pik. Jeg tror han langsomt vil mærke, at han er god nok lige som han er. Og når han bliver lidt ældre og også har prøvet at have sex, så vil han også langsomt finde ud af, at størrelsen ikke betyder så meget. I kunne jo læse lidt om det i den her artikel.

Omkring det med seksuelle lavalder, så skal jeg nok lade være med at komme med en lang "voksen ting" og fint at du har fået det at vide. Men jeg bliver alligevel nød til at lige at fortælle dig, at jeg synes ikke at man bør bestemme det selv, for alder og erfaring er afgørende for om det bliver en god eller dårlig oplevelse. Og jeg synes 15 år, er en god alder at starte med sex.

Der er helt sikkert forskel på hvornår man er klar, og jeg er da heller ikke i tvivl om, at du og din kæreste måske vil være klar før mange andre, fordi I har sådan et godt forhold og er trygge ved hinanden. Men det handler ikke kun om det... det handler også om, at når man har sex og man ligger der og prøver, så ved du ikke hvordan du vil reagerer, for du har ikke prøvet det før.

Det er sådan, at sex kan sætte nogle store følelser i gang og når man er 13 eller måske yngre, så kender man ikke sig selv så godt som man selv går og tror. Derfor er der en risiko for at man vil gøre nogle ting rent seksuelt som man ikke er klar til og som vil gøre at det bliver en dum oplevelse.

Jeg siger ikke at det sker for dig, emn det er derfor loven er lavet.. for at beskytte børn fra at få den oplevelse. Og jeg synes 13 år er for tidligt - så fik jeg det sagt alligevel.

Men lige meget hvad I beslutter jer for...så husk at lytte til hinanden og respektere hinanden og hvis du føler han ikke er klar, så få nsaket om det og lad være med at presse på. Og det kan jeg jo også høre, at du tænker over, så det er faktisk super flot. I har begge to min store respekt.:)

Jeg håber din kæreste vil nyde og blive stolt af sin pik... kan du og I have det godt..

Venlig hilsen
Rolle