Kæresten vil have sex, men er ikke klar
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej. Mig og min kæreste har snart været sammen i 2 år nu. Han er 2 år ældre end mig. Vi har aldrig haft sex og ingen af os har nogensinde vist interesse for det, før for et par dage siden. Vi lå i min seng og så en film. Vi begyndte at kysse og jeg troede jo bare det var som vi plejer, men han ville udvikle det. Jeg skubbede ham lidt væk, da det kom som et chok for mig. Han blev fornærmet og gik væk fra sengen, og da jeg prøvede at sige undskyld fordi jeg skubbede ham væk, blev han helt kold og sagde " Hvis du ikke gider at have sex, kan vi ikke være sammen ". Jeg blev mega sur og sendte ham hjem. Dagen efter sendte han en besked, hvor der stod han var ked af det og undskylder for det han sagde. Nu ved jeg ikke, hvad jeg skal gøre. Har ikke svaret ham eller set ham siden. Savner ham ret meget, men er også lidt bange for ham nu, hvor han reagede så hårdt på, at jeg ikke gad at have sex med ham. Skal jeg tilgive ham og lade som om episoden ikke har fundet sted?

Svar:
Hej med dig
Lad mig starte med at sige at der selvfølgelig kun er én der bestemmer hvornår og hvordan du skal have sex...og det er dig. Hvor er du sej at du var tydelig overfor din kæreste og sagde fra.
Jeg kan godt forstå at han bliver frustreret, hvis han bare er mega klar og har mega lyst. Men det må han altså bare leve med.
Jeg ved ikke om du skal tilgive ham. Jeg tænker i hvert fald ikke du bare skal glemme og lade som ingen ting.
Du fortæller at du faktisk er lidt bange for ham, og det tænker jeg, måske kunne være en god ide at fortælle ham? Det er klart at du bliver usikker på hvor du har ham efter sådan en oplevelse, og det er nok vigtigt for ham at forstå at der faktisk er sket noget inden i dig.
Vi laver alle sammen fejl ind i mellem, og hvis du føler dig tryg nok ved ham og du sådan helt grundlæggende stadig gerne vil ham. Så synes jeg du skal overveje at fortsætte jeres forhold.
Jeg tænker blot at det er vigtigt at du er ærlig overfor dig selv og overfor ham. Er alting som før...eller er der sket noget mellem jer som har ændret jeres forhold, og som vil tage tid at få tilbage på plads igen?
Der er ikke noget at sige til at tilliden til ham har fået et kæmpe knæk. Det han gjorde var på ingen måder okay, og det viste en side af ham som du ikke havde kendt til før.
Hvis du tænker at du kan genfinde tilliden til ham og blive helt tryg ved ham igen...kan du overveje at give ham endnu en chance.
Hvis du kan mærke at du ikke kan genfinde den tillid, er det nok bedst at stoppe jeres forhold nu. Der er ingen tvivl om at det vil gøre ondt og betyde et stort savn. Men uden tryghed og tillid, tvivler jeg på at jeres forhold vil komme til at fungere.
Mange hilsner
Niels-Christian