Kæreste

brevkassespørgsmål

Kæreste

brevkassespørgsmål af
Anne
14 år

Hej,

Jeg er en pige på 14 år og vil rigtig gerne have en kæreste. Jeg er mega lækker og har en mega go rund røv, eller det siger alle. Alle mine veninder har en kæreste og snakker hele tiden om hvad de laver når de er sammen og hvordan de bare hygger sig. Jeg har ikke nogen så jeg kan ikke være med til deres samtaler, så jeg har snart heller ikke nogen venner. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Jeg kan rigtig godt tænke mig en kæreste.

Svar:

Hej Anne

Det kan godt være svært, når ens veninder har kærester, og man ikke selv har. Jeg forstår godt, at det får dig til at føle dig udenfor, og at du bliver bange for at miste dine veninder. Men jeg tror ikke, du skal være bange for at miste dem, bare fordi de har fået kærester.

Det kan måske være svært at være med i dine veninders kæreste-snakke, og pludselig føler du måske, at I ikke har så meget til fælles mere. Det kan også være, at du er lidt misundelig på dem, fordi de har kærester, og du ikke har? Men her må du prøve at huske på, hvad I snakkede om, og hvad I lavede, før dine veninder fik kærester. Måske snakkede i om skole, familie, tv-serier eller noget helt fjerde.

Prøv at tag nogle andre emner op end kærester. Og hvis dine veninder kun vil snakke om kærester, så kan du godt prøve at fortælle dem, at du føler dig udenfor, når de snakker om kærester, og at du synes, det er lidt irriterende, at de kun snakker om det. Det er helt ok. Måske er de ikke selv opmærksomme på, at de snakker så meget om deres kærester, og du er måske ikke den eneste, der er lidt træt af at høre på det. Der er nogle mennesker, som glemmer deres veninder og alt andet omkring dem, når de får en kæreste. Og det kan godt være rigtig træls.

Ellers kan du også forsøge at være med i samtalerne. Du kan spørge ind til deres kærester, og du kan måske fortælle dine veninder, hvis der er en dreng, du er vild med. Du kan spørge dem om råd til, hvordan du scorer ham, eller hvor og hvordan du kan finde en kæreste.

Noget andet, der er vigtigt, er, at du ikke bare skal få en kæreste, fordi dine veninder har en kæreste. Jeg kan godt forstå, at du måske har ekstra meget lyst til at få en kæreste, når de har kærester, men det er altså vigtigt, at du venter med at få en kæreste, til du føler dig klar til det. Du skal ikke få en kæreste, bare så du kan være med i kæreste-snakkene, men du skal få en kæreste, fordi du finder en rigtig sød dreng, som du har lyst til at være kærester med. Og sådan en sød fyr skal nok dukke op.

 Du skriver, at du er en flot pige, og hvis du også er sød, sjov eller har nogle andre gode personlighedstræk, så skal du nok finde en kæreste på et tidspunkt. Og ellers må du ud og lede. Det kan være, der er nogle søde drenge i din skole eller i din klub, eller måske går du til noget i din fritid, hvor der er nogle søde drenge.

Jeg håber, du kan bruge mit svar. Held og lykke med kærligheden.

De bedste hilsner fra Ditte

Dittes billede
Ditte har svaret på dette spørgsmål