Kæreste

brevkassespørgsmål

Kæreste

brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år

Hej

Jeg vil gerne spørge om hvordan man får en kæreste .... Jeg har haft en men det var hende der spurgte mig og jeg sagde ja fordi jeg godt kunne li' hende men så flyttede jeg så var vi ikke sammen mere ... Men hvordan får jeg (sex appeal) det ville jeg rigtig rigtig gerne vide eller hvordan jeg får en kæreste jeg bliver drillet med at jeg er ensom please det er det eneste jeg spørg om og nej alle i min klasse sig jeg er en smuk sød flink rar dreng selv dem der siger jeg er ensom please svar så hurgtig som muligt hilsen Den Ensomme Dreng

Svar:

Hej med dig

Jeg forstår godt, at du gerne vil have en kæreste, det tror jeg også der er mange af dine kammerater, der ønsker sig at få. Der er bare desværre ikke noget enkelt svar på hvordan man får en kæreste. Det er ofte tilfældigheder eller længere venskab der kan ende med at man pludselig møder en man synes er sød og kunne være en god kæreste. Du skriver, at du allerede har haft en kæreste, det skal du da bare være glad for, det er der rigtig mange i din alder der aldrig har prøvet.

Du skriver også, at du gerne vil vide, hvordan man får sexappeal eller hvordan du får en kæreste. Sexaapeal bliver ofte fremhævet som kun at handle om udseende, men det handler i lige så høj grad om hvordan man er som person samt hvad for en person man prøver at imponere. Udseendet kan vi jo ikke gøre meget ved og din person er også som den ER, selvom man kan jo hele tiden udvikler sig og kan opføre sig så pænt som muligt. Det handler om at tiltrække det modsatte køn, men alle piger er jo forskellige og tiltrækkes af noget forskelligt. Derfor er mit bedste råd til dig, at du skal være dig selv og være glad for at du er netop DIG. Det vil nemlig aldrig virke troværdigt, hvis folk prøver at spille noget de ikke er. Du er kun 12 år, og derfor har du rigelig med tid til at finde en pige at imponere. Men jeg tror du vil møde en kæreste en dag, som tiltrækkes af netop dig og synes du er sød, fordi du netop er som du ER. Jeg tror altid man vil virke mest interessant, hvis man blot er sig selv og tilfreds med det. Så på en eller anden måde hænger sexapeal sammen med at hvile i sig selv og være tilfreds med dem man er. Og når du en dag møder en sød pige, så er en god ide altid at spørge ind til hende og være oprigtig interesseret i hende. Du må væbne dig med tålmodighed, du skal nok nå det hele. Indtil da, så husk at nyd, at du er ung og kan gøre (næsten) lige hvad du vil, man kan hurtig nok få travlt med en kæreste.

Men husk også, at bare fordi de andre i skolen siger du er ensom, er du det jo nødvendigvis ikke. Dem i din klasse kan ikke bestemme om du er ensom, det er noget du selv kan mærke. Så det er kun hvis du selv føler dig ensom, at du måske skal begynde at lave flere aftaler med nogle af dem du har lyst til at ses med i fritiden og opsøge de mennesker du synes er flinke. Og i øvrigt hvis du har det dårligt og har brug for at snakke om andre ting, så må du altid skrive igen. Men du kan også overveje om der ikke er en voksen (en onkel, faster, bedsteforælder, klasselærer eller en anden du føler dig tryg ved), som du kan gå til, når du gerne vil snakke om nogle ting. Det kan nemlig ofte være rart at få snakket med andre om sine tanker eller bekymringer, så man kan få nogle gode råd.

Jeg håber du kunne bruge mit svar!

Venlig hilsen Maria

MariaFPs billede
Maria har svaret på dette spørgsmål