kæler de fleste?
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Hvordan kæler man før sex? Rører alle ved hinandens kønsdele eller er der nogle der har samleje som ikke gør det og udelukkende bare lægger sig ned og så trænger fyren op i pigen?

Svar:
Hej med dig,
At 'kæle' før sex, er det man typisk kalder for forspil. Forspil handler om at blive tændt og tænde sin partner, så man bliver klar til at have sex. Når fyre bliver tændte, vil deres penis blive stiv, mens pigen vil danne sekret i skeden som gør, at hun bliver våd og at fyren dermed lettere kan trænge op i hende.
Som du selv skriver, handler forespil ofre om at røre ved hinanden. Fyren kan give pigen finger eller pigen kan give fyren et handjob, man kan give oralsex eller man kan ligge og kysse. Alt kan i princippet være forspil, så længe det er noget man tænder på, og som gør en klar til at have sex.
Der er dog også den mulighed at springe forspillet over, og gå direkte i gang, som du også selv nævner. Her skal begge parter dog typisk alligevel være tændte, og på den måde har der måske mere været et 'mentalt' forspil i hovedet som gør, at begge parter er klar til at have sex. Sex uden forspil kan indimellem kaldes for 'quickies', hvor det handler om at have sex hurtigt for at få stillet sin lyst. I en quickie vil der dermed ikke være tid til et langt forspil :-) Der er også nogle mennesker, som bare foretrækker ikke at have forspil, og som hellere vil gå direkte i gang. Det handler altså om hvem man er, og hvad man kan lide, og det er helt normalt, hvad end man foretrækker. Man hører dog tit, at piger foretrækker lidt forspil, da det godt kan tage lidt længere tid for piger at blive klar til at have sex end det kan for fyre.
Mange hilsner
Christina.