At kysse
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej. Jeg er kun blevet kysset en enkelt gang og det var meget hurtigt og lidt akavet. Det varede højst 2 sekunder, så jeg synes ikke rigtig det tæller. Man hører tit at man skal øve sig i at kysse for at blive god til det. Men er det virkelig så svært, at det vil blive helt klodset første gang, man kysser en? Det er jo ikke fedt at kysse en man godt kan lide og så være virkelig dårlig til det. Er det virkelig rocket science?? Er det så svært igen?

Svar:
Hej med dig.
Det behøver faktisk ikke at være så svært at kysse. Men hvis man er lidt usikker og ikke har prøvet at kysse så mange gange, er det helt naturligt at man føler sig lidt klodset og akavet den første gang.
Du er igang med at drage dine egne erfaringer med at kysse, og det er en god start selvom du følte det gik hurtigt og ikke rigtigt tæller med.
Jeg tror at noget af det allervigtigste er, at du er tryg ved den person du kysser og at du ikke tænker så meget over om det er svært eller klodset.
Et kys er meget personligt og du kan lægge mange eller få følelser i det. Du kan kysse på mange forskellige måder og der er ikke nogen måder som er mere rigtigt end andre. Du kan kysse med lukket mund, åben mund, kysse med tungen, blød eller hård tunge og meget mere.
Prøv dig frem, for du kan ikke gøre noget forkert.
Mange hilsner
Mette