Kort ubeskyttet sex

brevkassespørgsmål

Kort ubeskyttet sex

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år

Hej :-) mig og min kæreste havde ubeskyttet sex i et halvt minut. Kan der ske noget ved det? Skal jeg købe en fortydelsespille? Hilsen den nervøse..

Svar:

Hej med dig.

Jeg synes det er godt du stiller det spørgsmål, man kan jo godt være i tvivl om der kan nå at ske noget, når man kun har ubeskyttet sex i kort tid.

Men jo - der kan godt nå at ske noget. Hvis din kæreste nåede at få udløsning, så kan du blive gravid og selvom han ikke fik udløsning, så kan der faktisk godt komme noget der hedder præ-sperm og det kan også gøre dig gravid. Det er desværre den risiko der er, selvom man bare lige prøver at have sex uden beskyttelse.

Uden kondom kan man også smitte hinanden med sex-sygdomme og det er bare heller ikke særlig fedt. Det er vigtigt at bruge kondom for at passe på sig selv.

Det er en god ide at din kæreste og dig snakker med hinanden om hvad i vil bruge af beskyttelse. Kondomer er det eneste som kan beskytte mod både graviditet og sex-sygdomme.

Jeg kan godt forstå at du kan blive nervøs om der kan være sket noget - og det er slet ikke en rar følelse at gå med. Det kan være der slet ikke er sket noget for jer og derfor kan jeg ikke sige om du bør købe en fortrydelsespille - men hvis din kæreste fik udløsning, så kan det være en god ide. Fortrydelsespillen skal tages inden for tre dage efter man har haft ubeskyttet sex - og helst indenfor 24 timer, der virker de bedst.

Jeg håber du kan bruge mine svar - selvom de måske ikke kan trøste dig. Pas godt på jer selv derude.

Kh. Bibi