Konstant liderlig :(

brevkassespørgsmål

Konstant liderlig :(

brevkassespørgsmål af
Anonym
21 år

-De sidste dage under menstruation, hvor jeg næsten ikke bløder, er jeg mega liderlig. Jeg kan godt onanere 3-4 gange lige efter hinanden. Problemet er, at jeg tænker, om jeg lider af sexafhængighed? For er det normalt?

Dernæst: jeg er ikke ret våd og kanikke blive det, tænker det er på grund af hormon ændringerne?

Det er underligt at være så liderlig 1-2 dage på en måde.

mvh

Den skamfulde

Svar:

Hej med dig :-)

Det er helt normalt, at være lidt ekstra tændt under eller i de sidste dage, af ens menstruation. Hvorfor, er der ikke rigtig nogle som ved, men forskere peger på, at det skyldes den øgede mængde hormoner i kroppen. Du skal derfor slet ikke være nervøs for, om du er sexafhængig eller at der er noget andet i vejen. Det er helt normalt! :-)

Du fortæller også, at du ikke bliver ret våd. Jeg ved ikke, om du mener under menstruation eller generelt. Hvis det er under menstruationen tænker jeg, at det er pga. hormonerne, og at det, igen, ikke er noget du skal bekymre dig om. Hvis det irriterer dig, vil du kunne købe noget glidecreme på apoteket eller i Matas.

Hvis det derimod er et generelt problem, at du ikke bliver våd, kan du evt. tale med din læge. Jeg ved godt, at det ikke er den sjoveste samtale at skulle have, men hvis du ikke bliver våd, kan du fx have for lavt østrogenniveau eller ubalance i slimhinderne. Dette vil måske kunne afhjælpes med nogle stikpiller. Ligeledes kan p-piller også være grund til, at nogle får svært ved at blive våde, og det kan derfor blive nødvendigt at prøve at skifte mærke, hvis det forstyrrer én, at man ikke bliver våd.

Jeg håber, svaret kunne hjælpe.

Venlig hilsen

Christina.

Christinas billede
Christina fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål