Konsekvenser af onani
brevkassespørgsmål af
Anonym
20 år
Hej Jeg har to spørgsmåler 1. Hvad kan man gøre ved ikke at onanere flere gange dagligt og måske reducere det for jeg er lidt onani-afhængig. Er det helt naturlugt? 2. Er der nogle alvorlige konsekvenser af at onanere flere gange dagligt. Vil det f.eks. Medføre til sygdomme el. lign.

Svar:
Hej dreng, 20 år,
Jeg kan tage fejl her, men jeg forstår dit første spørgsmål som om du vil have råd til at kunne onanere mindre. Hvis jeg har misforstået noget, så skriver du bare ind igen, så får vi rettet op på det.
Man kan blive afhængig af onani, ligesom man kan blive afhængig af stort set alt andet, men om det er det du er, tør jeg ikke sige noget om. Men selve hjælpen kan jeg prøve at komme med. Onani kan nemt blive sådan et lidt ligegyldigt tidsfordriv, når man er alene. Så mit bedste råd vil være at begynde at holde dig igang med noget. Vær sammen med nogle venner, tegn, spil computer, løb en tur eller noget andet, der fjerner dit fokus.
Dit andet spørgsmål er mere ligetil, ud over at du kan blive øm, er der ingen fare, ingen sygdomme og ingen dårligdom, der kan komme ud af at onanere. Så du har ingen grund til at være bekymret.
Jeg håber det hjalp - ellers må du som sagt skrive igen.
Med Venlig Hilsen
-Sune