kondomstørrelser og præsentationsangst
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
hej jeg har altid været og er nysgerrig men også meget nervøs og genert omkring sex og lignende ting. jeg har nu mødt en sød pige som gerne vil dyrke sex med mig. jeg har bare lige et par problemer: jeg har dyrket sex før, men hun havde en P-stav så vi brugte aldrig kondom.. så nu er jeg nervøs for hvordan man tager et kondom på, hvilken størrelse det skal være osv. kan i hjælpe med hvordan jeg finder ud af sådan noget? jeg har tidligere skrevet ind omkring rejsningsproblemer, dvs. at midt i processen bliver min.. pik slap.. det blev godt nok lidt bedre efter flere gange samleje med min eks. men jeg er bange for at det vil ske igen med denne her pige. kan i hjælpe? noget man kan gøre? nogle øvelser? og så skriver denne pige at hun godt kan li at give blowjob. men med min eks havde jeg det dejligt, jeg ved ikke hvorfor men hun fik mig ALDRIG til at komme.. så nu er jeg også nervøs for om jeg skal sige noget når jeg kommer. eller om jeg skal komme hende i munden eller hvad? PLEASE hjælp mig, sæt jer ind i mit problem, sæt jer selv i mit sted og besvar så efter grundig tænken. på forhånd MANGE TAK!! hilsen den meget nervøse dreng.

Svar:
Hej nervøse dreng,
Som kvinde kan jeg ikke helt sætte mig selv i dit sted, men jeg har tænkt mig grundigt om og vil forsøge at svare bedst muligt på dine spørgsmål.
Du har tre spørgsmål: et om kondomer, et om rejsningsproblemer og et om blowjobs.
Det er rigtig fint at du tænker på at få styr på kondomerne inden du skal have sex med den nye pige. Kondomer er rigtig gode, dels fordi de er nemme at få fat i, dels fordi de beskytter mod sexsygdomme. Det er der ingen anden slags prævention der gør.
Kondomer kan dog godt drille lidt når man skal have dem på, så det er måske en god idé hvis du øver dig et par gange inden du skal have sex. Det er vigtigt at pikken er helt stiv når du sætter kondomet på, ellers bliver det sværrere at gøre og det kan nemmere komme til at sidde forkert. I Lystværelset ligger en video der viser hvordan man sætter et kondom på. Den ligger her.
Med hensyn til størrelsen, så passer de fleste fyre den størrelse der hedder medium. Du kan prøve at måle dig frem. Størrelsen på kondomet afhænger af tykkelsen på pikken, ikke længden. Hvis du måle den skal du på et tidspunkt hvor din pik er stiv, måle omkredsen af den helt nede ved roden. Det er nok nemmest at gøre med at målebånd. En størrelse small i kondomer passer til ca. 9,5 cm i tykkelsen, medium til ca. 10,5 cm og large til ca. 11,5 cm. Alle større supermarkeder har kondomer i størrelse medium og på apoteket kan man købe både de mindre og de større.
Dit næste spørgsmål handler om rejsningsproblemer, eller om at din pik bliver slap mens du har sex. Der findes desværre ingen super tricks til at kunne holde bedre. Det vigtigste er at du prøver at slappe af og lade være med at tænke på det. Det er noget som sker for alle fyre på et tidspunkt, så du skal huske at du ikke er anderledes end alle andre på det punkt. Og så synes jeg at du skal holde fast i at det blev bedre efterhånden med din eks-kæreste. Det vil det sikkert også blive med den nye pige. Skulle den nu miste modet undervejs, så kan det være en rigtig god idé ikke bare at holde helt op med sex. I stedet kan I måske nusse med hinanden, kysse og kæle, indtil den rejser sig igen. På denne måde bliver det måske lidt nemmere for dig at slappe af omkring det.
Du spørger også til blowjobs og hvad du skal gøre i den forbindelse, om du skal sige til inden du kommer, eller om du skal komme i hendes mund. Det er meget forskelligt hvordan piger har det med det. Nogle synes det er okay at få sæd i munden og andre kan slet ikke fordrage det. Jeg vil derfor foreslå at du taler med hende om det. Det kan måske godt være lidt svært, men hun har jo selv været åben omkring at hun godt kan lide at give blowjobs. Hvis du taler med hende kan hun fortælle dig hvad hun bedst kan lide. Det er heller ikke ualmindeligt at fyre har svært ved at komme når de får blowjobs, så nyd i stedet at det føles dejligt imens.
Jeg håber jeg har givet dig de svar du har brug for, ellers må du meget gerne skrive igen.
De bedste hilsener,
Henriette.