Kondommer
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej jeg har en kæreste og vi hygger rigtig godt sammen. men jeg har oplevet at det måske kommer til at gå lidt længere så jeg ville købe nogle kondommer. men jeg bor ret langt væk fra en rigtig butik. den enste vi har tæt på er en daglig brugs. og jeg har været inde og kigge men de havde ikke nogle. så har jeg fundet to sider som er: http://www.kondomland.dk http://www.kondombutikken.dk de skriver begge at de har diskret levering men der er to ting jeg er bange for ved at bestille der. 1) jeg har et kreditkort men jeg er bange for at min far ser hvad jeg har bestilt. kan han godt det 2) jeg er bange for at mine forældre er nyskerige og åbner den. please hjælp mig PS. jeg har tjekket trustpilot.dk og der skriver folk at det er godt at bestille der inde

Svar:
Hej dreng, 14 år,
Først og fremmest, super at du tænker over det, og husker kondom. Også godt tænkt at tjekke siderne på trustpilot, det er en god måde at få en ide om siden er sikker. Men lad os springe ud i det...
1) Det afhænger lidt af bank og måden din konto er sat op på, om dine forældre kan overvåge den. For at kunne vide noget med sikkerhed, skal du ringe og spørge din bank om dine forældre har adgang til det.
Hvis dine forældre kan overvåge din konto, er der to ting du kan gøre: 1) bede dem om at ændre det, så du har din økonomi for dig selv, hvilket jeg personligt synes er en rettighed. Og 2) kontakt hjemmesiderne og spørg hvad de trækker pengene som. Nogle hjemmesider der sælger kondomer, sexlegetøj og andet der kan være pinligt for nogle, trækker det bare som 123butik eller noget andet man ikke kan gætte hvad er ud fra navnet.
2) Jeg kan godt forstå din bekymring. Det er rent teknisk sådan at post addresseret til dig er din private ejendom, og loven om brevhemmelighed sikrer at de ikke må åbne din post, uden du giver dem lov. Du kan selvfølgelig risikere at de gør det alligevel, men i så fald mener jeg du har al mulig ret til at skælde dem ud. Men hvis de ikke plejer at åbne din post, så gør de det nok heller ikke her. Du kan dog forvente at de spørger, hvad det er, og det er nok en ide at overveje hvad du så vil svare... Du kan jo altid sige at du har bestilt en cd eller film på nettet...
Jeg håber det var en hjælp, du er altid velkommen til at vende tilbage med flere spørgsmål.
Med Venlig Hilsen
-Sune