Kondomet sad oppe i mig i to dage.

brevkassespørgsmål

Kondomet sad oppe i mig i to dage.

brevkassespørgsmål af
Anonym
19 år

hej.

Jeg havde sex med en fyr for to dage siden og i morges da jeg skulle tisse faldt kondomet ud af mig. Jeg tog en fortrydelsespiller dagen efter, men var ikke klar over, at kondomet sad fast inde i mig. Så mit spørgsmål er, om jeg stadig godt kan være blevet gravid, da han er kommet ind i kondomet og det har været oppe i mig i to dage?

Svar:

Hej med dig

Jeg kan godt forstå du bliver usikker når kondomet har siddet fast i et par dage. Men, hvis du har taget en fortrydelsespille dagen efter at I havde sex burde der ikke være nogen risiko for at du er blevet gravid, da pillen bør have udstødt ægget, selv hvis det skulle være blevet befrugtet.

Hvis din menstruation ikke kommer som den plejer kan du selvfølgelig lige tage en test for at være på den sikre side, men det bør ikke være muligt at du skulle være blevet gravid.

Mange hilsner
Niels-Christian

Niels-Christians billede
Niels-Christian fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål