Kondom blev inde i mig
brevkassespørgsmål af
Anonym
19 år
Hej brevkasse en dag jeg havde sex med min kærste, faldt kondomet af ham mens vi havde sex, vi opdagdet det ikke og vi kan ikke finde det, så jeg er sikker på det er inden i mig :-( det kunne lade sig gøre fordi det var anden gang i træk vi havde sex så han var ikke 100% stiv men det blev han og vi opdagdet at kondomet var faldet af, kan han ha skuppet det så langt ind i mig det ikke kan komme ud igen ? hvad skal jeg gøre ? skal jeg til lægen for at få det ud eller kommer det ud af sig selv evt ved neste mens.. ? vi opdaget det heldigvis inden han var kommet så der er ikke sket noget andet end jeg går rundt med det skide gummi

Svar:
Hej Pige, 19 år.
Det er godt du skriver herind når du er i tvivl.
For at svare på dit spørgsmål kort, så er det meget vigtigt at du får kondomet ud. Og du får det ud ved at gå til lægen. Der er en masse fremmede stoffer i et kondom der kan forstyrre din balance i skeden, og du kan risikere at det udvikler sig rigtigt ubehageligt.
Jeg vil så sige, at det at I har opdaget det faldt af inden han kom er ikke nogen garanti for at du ikke er blevet gravid. Hvis der har siddet lidt sædrester på hans pik eller der er kommet lidt præsperm ud i kondomet, så kan det sagtens være løbet videre. Risikoen er ikke overvældende stor, men den er der.
I dit spørgsmål står det ikke tydeligt om det var et nyt kondom han havde på, så jeg bliver lige nødt til at sige, at når han først er kommet en gang i kondomet skal det skiftes.
Til sidst vil jeg lige sige at hvis han blev helt stiv, og så kondomet faldt af, kunne det tyde på at kondomet er for stort. Så det kunne være at I skulle prøve lidt med størrelser. Husk at kondomstørrelser handler om tykkelsen, ikke længden.
Jeg håber du kan bruge mit svar til noget, ellers skriv endelig herind igen.
Med Venlig Hilsen
-Sune