Kondom

brevkassespørgsmål

Kondom

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år

Hey:) Jeg har to spørgsmål til min kærstes lille pik. Han er 14 år og hans pik er lige så stor når den er stiv som min X kærstes pik i slap tilstand. Så nu har jeg tre spørgsmål til det. 1.når vi dyrker sex er hans kondom for stort og rynker lidt i toppen kan der ske noget ved det? 2. Hvordan kan det være at den er så lille? 3. Når vi dyrker sex syntes jeg ikke jeg bliver tændt og kan mærke ham. Er der noget jeg kan køre ved det og ja jeg har snakket med ham om det og vi har prøvet meget forskælligt. Så er der noget vi kan køre ved det? Knus :) Ps det der med loven det skider vi på så vi dyrker sex aligevel :)

Svar:

Hej pige, 16 år,

Du stiller 3 gode spørgsmål, jeg håber jeg kan give dig et klart svar, men det bliver måske lidt langt. For at vende mig mod dine spørgsmål:

1) Det er rigtigt vigtigt at I finder den rigtige kondomstørrelse. Er kondomet for lille, kan det falde af og så skal I til at sidde og rode for at se om I kan finde det inde i dig. Jeg har ladet mig fortælle at det ikke er en særlig fed oplevelse. Så hvis det er derfor det rynker, så må I hellere prøve nogle størrelser af. Det der er vigtigt når det kommer til størrelsen er at man har den rigtige diameter. Så hvis kondomet virker for langt, så prøv at lade være med at rulle det helt ud. Sex og samfund har en lille notits omkring kondomstørrelser som du finder her.

2) Størrelsen er forskellig fra mand til mand. Nogle er veludrustede, andre er knap så store... Men din kæreste som du siger er 14 år, så størrelsen på hans pik kan komme til at ændre sig meget på relativt kort tid, det kommer an på hvordan han lige udvikler sig. Så han er "kun" 14 og derfor kun i begyndelsen af sin udvikling. I kan først være nogenlunde sikre på at han er færdigudviklet når han når cirka 20 år.

3) Der kan spille rigtigt meget ind på hvor tændt du bliver, og dermed hvor meget du mærker ham. Jeg ved selvfølgelig ikke hvordan I har snakket om det, men hvis hans selvtillid har fået et hak, så kan det spille ind, hvis du ikke forventer at mærke ham det store, er det ikke særligt stimulerende, og du vil ikke blive nær så tændt og dermed ikke så følsom.
Mit råd i den forstand vil være at I lærer hinanden bedre at kende kropsligt, måske ikke dyrke sex, men bruge mere energi på forspil eller kælen for hinanden. På den måde kan han lære hvad der virker for dig, og du kan blive stimuleret på andre måder. Det er faktisk de færreste piger der kan få orgasme bare ved penetration, så det kunne måske være godt for dit sexliv generelt.

Jeg håber du kunne bruge det til noget, ellers er du velkommen til at skrive igen.

Når du skriver at det der med loven skider I på, forstår jeg det sådan at både du og din kæreste godt kender loven om seksuel lavalder men at i er ligeglade fordi i begge to har lyst til sex. Det er Jeres valg.
Jeg bliver bare lige nødt til at nævne at selvom i begge har lyst og selvom i begge er ligeglade, skal du vide at du kan blive straffet fordi du er over 15, og din kæreste kun er 14.

Med venlig hilsen

-Sune