Kommer hurtigt under sex
brevkassespørgsmål af
Fyr16
16 år
Hej. Jeg er 16 år, jeg kommer for hurtigt når jeg har sex med min kæreste og det har jeg det dårligt med! Så spørgsmålet er om jeg kan gøre noget, så jeg holder i længere tid under sex?
Hilsen .....

Svar:
Hej med dig
Rigtig mange fyre har svært ved at holde i længere tid under sex, så du er helt sikkert ikke alene.
Nu skriver du ikke hvor lang tid der går, så jeg tænker at det til en start er vigtigt at sige at langt de fleste samlejer er noget kortere end det man ser i eksempelvis porno. Mellem 3-7 minutter er faktisk det mest almindelige, så den her idé om at man skal kunne blive ved i en halv time eller flere timer er noget af en skrøne.
Men hvis du kommer meget hurtigt (nogle kommer efter få sekunder) eller hvis du bare gerne vil kunne holde længere, kan du godt træne dig op til det.
Det er faktisk meget enkelt. Man øver sig med en teknik, som nogle kalder stop/start. I starten kan det være en god idé at du øver dig når du onanerer og med tiden kan du overveje at øve dig sammen med din kæreste under sex, hvis du føler dig tryg ved det.
Metoden går ud på at du onanerer som du plejer, men at du lige før du kan mærke at du kommer stopper helt med at onanere. Når du kan mærke at du "har kontrol" og du ikke er lige ved at komme starter du med at onanere igen. Og sådan bliver du ved med at starte og stoppe. På den måde lærer du din krop og din orgasme bedre og berdre at kende at kende og med tiden kan du bedre kontrollere den, så du bliver bedre til at holde små pauser under sex, der betyder at du holder længere før du kommer.
Ligesom med alt andet så kræver det øvelse at mestre teknikken så lad være med at opgive hvis det ikke lige virker de første gange. Det kræver mange timers onani-øvelse...så det er bare med at komme igang.
Mange hilsner
Niels-Christian