Kommer for hurtigt
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej, Cyberhus Jeg har det irriterende problem, at jeg har en tendens til at komme rigtig hurtigt, når jeg onanerer. Når først jeg er kommet, mister jeg ALT min lyst til sex. Jeg skal besøge min kæreste i weekenden, som bor et stykke væk fra mig, og mon ikke, der skal ske noget der? :-) Problemet for mig er bare, at jeg kommer rigtig hurtigt, og når først det er sket, så mister jeg alt lysten til at have sex med min kæreste - og så er det jo sådan set det.. Hvad kan jeg gøre ved det? Vh.

Svar:
Hej dreng, 15 år,
Lad mig starte med at sige, at det er helt naturligt at din lyst til sex forsvinder efter udløsning, det er noget med at hjernen udsender nogle hormoner der gør dig træt og tilfreds.
At du så synes du kommer for hurtigt kan være rigtigt træls... Før jeg angriber det emne helt, så lad mig lige sige, at et gennemsnitligt dansk samleje varer 5½ minut. Det vil sige at de der halv- og heltimes seancer man ser i porno ikke er i nærheden af virkeligheden.
Men til sagen, der er forskellige ting du kan gøre for at holde længere. Her er tre af de nemme, men effektive, du kan øve dig i at stoppe op undervejs, før du gør dig færdig. Måske bare sætte tempoet ned. Du kan onanere tit, det forlænger udholdenheden. Og du kan lave nogle øvelser, hvor du strammer i musklerne dernede, på samme måde som hvis du skal holde dig, når du skal tisse. Det holder også igen, når du onanere eller er sammen med din kæreste.
Med Venlig Hilsen
-Sune